Peste 100.000 de romani si-au transferat numarul de telefon de la o companie de profil la alta in 8 luni de zile. Cifra este insignifianta in comparatie cu numarul mare de utilizatori. Conform statisticilor, in momentul de fata, sunt alocate in Romania peste 27 de milioane de numere de telefon. Posibilitatea de a alege oferte mai bune si, totodata, pastrarea numarului de telefon ii pot determina pe unii clienti sa-si schimbe furnizorul de telefonie, mobila sau fixa. Conform opiniei specialistilor in domeniu, pana la finele anului 2010 un sfert din romani isi vor porta numerele. Companiile de profil nu se prea bat (cel putin oficial) pentru atragerea de noi clienti. Iar cifrele sunt relevante. Chiar daca doar 100.000 de romani au trecut de la un operator la altul, e un inceput care demonstreaza ca portabilitatea poate fi avantajoasa.
Pasii portarii
1. Informeaza-te in legatura cu ofertele tuturor furnizorilor si alege-o pe cea care ti se potriveste mai bine.
2. Verifica insa cu atentie si contractul pe care il ai cu furnizorul actual, deoarece s-ar putea sa existe clauze de reziliere sau anumite conditii de incetare a furnizarii serviciilor.
3. Daca folosesti o cartela preplatita, creditul ramas neutilizat nu va fi transferat.
4. Completeaza cererea de portare (formularul-tip), pe care o poti obtine de pe site-ul www.portabilitate.ro sau de la una dintre reprezen-tantele furnizorului la care vrei sa devii abonat.
5. Fii atent atunci cand completezi cererea. Daca datele nu sunt corecte sau complete, sistemul o va respinge.
6. Depune cererea de portare la reprezentanta de unde ai obtinut formularul sau suna la Serviciul Relatii Clienti al furnizorului la care vrei sa te muti pentru a afla unde se poate depune cererea de portare.
7. Cererea tip trebuie depusa la operatorul spre care vrei sa portezi numarul impreuna cu o copie dupa actul de identitate si o copie dupa ultima factura emisa de furnizorul donor. Daca trimiti pe altcineva in locul tau, mai este nevoie si de o procura sub semnatura privata in original.
8. Stabileste impreuna cu operatorul data la care vrei sa se efectueze portarea – in conditii normale 10 zile lucratoare de la depunerea cererii dar nu mai devreme de ziua a 7-a si nu mai mult de 30 de zile lucratoare.
9. Furnizorul la care vrei sa devii abonat te va contacta pentru a te anunta data exacta si intervalul orar in care se va efectua portarea si data cand trebuie sa mergi sa semnezi contractul. Serviciul va fi intrerupt pentru 4 sau 5 ore pentru ca furnizorul sa poata opera portarea, timp in care nu vei putea da sau primi telefoane. Pentru portarea numerelor fixe, trebuie sa fii acasa in intervalul stabilit cu furnizorul. Pentru portarea numerelor mobile, trebuie sa mergi la una dintre reprezentantele furnizorului la care vrei sa devii abonat, pentru a ridica noua cartela SIM, cu acelasi numar de telefon.
10. Nu transmite cereri de portare catre mai multi furnizori! Alege-l pe cel al carui abonat vrei sa devii si adreseaza-i numai lui cererea de portare.
(www.portabilitate.ro, site al Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii)
Din numarul total de 100.000 de portari realizate pana la finele lunii iunie 2009, 70.845 sunt numere de telefonie mobila, in timp ce in segmentul telefoniei fixe s-au portat 29.155 de numere.
Numarul mediu de portari pe saptamana in domeniul telefoniei fixe a fost de 858, in timp ce in saptamana 1 – 5 iunie 2009 s-a inregistrat numarul maxim de portari (1.857), la 33 de saptamani de la lansarea portabilitatii. iIn luna aprilie 2009 s-au inregistrat cele mai multe numere portate (6.532), in timp ce in luna noiembrie 2008 (prima luna de la lansarea portabilitatii) s-au portat cele mai putine numere (445).