Cand au loc primele probe si cum se vor desfasura examenele
Toti elevii de clasa a II-a sustin, joi si vineri, probele evaluarii nationale de la finalul anu-lui de studiu, acelasi lucru urmand sa il faca, tot in mai, cei de clasa a IV-a si a VI-a, iar in iunie, cei de clasa a VIII-a, notele obtinute de acestia din urma contand la admiterea in liceu. Evaluarea nationala a elevilor de clasa a II-a va fi sustinuta la scris-citit si matema-tica, testele elaborate de Centrul National de Evaluare si Exami-nare (CNEE) urmand sa aiba un nivel de dificultate mediu, potrivit metodologiei aprobate de Ministerul Educatiei. „Durata cumulata a secventelor de evaluare sa nu depaseasca un total de 50 de minute. Testele contin doua sectiuni. Prima sectiune vizeaza competentele de receptare-producere a mesajelor citite-scrise si cea de a doua vizeaza competentele de matematica”, se precizeaza in metodologie. Rezultatele obtinute de elevi nu se trec in catalog si sunt valorificate la nivelul unitatii de invatamant prin elaborarea planurilor individualizate de invatare si prin informa-rea parintilor sau reprezentantilor legali ai elevului asupra stadiului formarii si dezvoltarii com-petentelor evaluate.
Elevii claselor a IV-a vor fi evaluati in 15 mai la limba romana/limba materna (intelegerea textului scris) si la matematica, notele nefiind trecute in catalog. In cazul acestora, testele vor avea un ni-vel de dificultate mediu. Despre testele pentru clasa a IV-a, in metodologie se precizeaza ca durata cumulata a secventelor de evaluare sa nu depaseasca un total de 120 de minute, iar formatul lor sa fie asemanator cu cel al evaluarilor internationale administrate elevilor in varsta de 10-12 ani. Evaluarea elevilor de clasa a VI-a este programata in 22 mai. Conform metodologiei, testele pe care le vor da acestia contin doua sectiuni corespunzatoare probelor transdisciplinare evaluate: limba si comunicare, respectiv matematica si stiinte. si in cazul lor, dificultatea testelor va fi medie, iar durata cumulata a secventelor de evaluare nu va depasi un total de 120 de minute.
In perioada 17-19 iunie, va avea loc inscrierea la evaluarea nationala a elevilor de clasa a VIII-a, potrivit Ordinului privind organizarea si desfasurarea acestei testari in anul scolar 2012-2013. Candidatii vor sustine probele scrise in 25 iunie la limba si literatura romana, in 26 iunie la limba si literatura materna si in 27 iunie la matematica. Rezultatele vor fi afisate in 29 iunie, pana la ora 16.00, iar contestatiile vor fi depuse intre orele 16.00 si 20.00. In perioada 30 iunie – 2 iulie vor fi solutionate contestatiile, iar in 3 iulie vor fi afisate rezultatele finale, notele urmand sa conteze la admiterea in liceu.
Si la evaluarea nationala din 2013, elevii de clasa a VIII-a vor fi supravegheati in salile de exa-men cu camere video. De asemenea, salile in care se descarca si se multiplica subiectele, precum si cele in care se preiau si se depoziteaza lucrarile scrise, trebuie sa aiba camere de supraveghere. Elevii din clasa a VIII-a participanti la loturile de pregatire pentru olimpiadele internationale vor sustine probele dupa un calendar special, in perioada 4-6 iunie. In urma cu trei luni, la simularea evaluarii nationale a elevilor de clasa a VIII-a, promovabilitatea a fost extrem de scazuta la matematica. In Capitala, de pilda, au promovat proba doar 35%, reprezentantii Inspectoratului scolar precizand ca prioritara la simulare a fost prezenta, si nu nota.
Evaluarea nationala a elevilor
Articole
Postul Sfintei Marii
”Dacă lumea ar posti, nu s-ar mai face arme, n-ar mai fi războaie, tribunale și închisori. Postul i-ar ajuta pe toți să se înfrâneze, nu numai de la mâncare, ci să izgonească iubirea de arginți, lăcomia și orice vicleșug.” (Sfântul Vasile cel Mare) Dragi cititori, a început postul Adormirii Maicii Domnului, cunoscut în popor și sub denumirea de postul Sfintei Marii. Acesta durează două săptămâni și se încheie în data de 14 august, înainte de marea sărbătoare…
Mai mult...Solidaritatea
Ziua bună, dragi cititori! Într-o veche istorisire, doi soldați traversau, noaptea, o pădure înzăpezită. Atacați de o haită de lupi, ei s-au așezat spate în spate și s-au apărat reciproc. Astfel, fiecare a avut o perspectivă diferită asupra pericolului, dar, alegând să rămână împreună și să conlucreze, și-au putut salva viețile. Ce anume i-a salvat pe cei doi? Răspunsul este simplu și vădit: solidaritatea. Dacă aruncăm o privire pe rețelele de socializare la ecourile unor știri, dacă…
Mai mult...