În şedinţa de vineri a Consiliului local Zalău va fi supus la vot un proiect de hotărâre care prevede înfiinţarea Autorităţii Urbane. Această nouă entitate va avea rolul de a prioritiza şi selecta proiectele finanţabile prin POR, pornind de la o listă de proiecte eligibile, fişe de proiect întocmite de către structurile interne ale Primăriei Zalău şi utilizând o metodologie şi criterii de prioritizare şi selecţie aprobate de Comitetul de Monitorizare al POR. Durata de funcţionare a Autorităţii Urbane va fi de la data constituirii până la finalul perioadei de implementare a POR 2014 – 2020, dacă nu se decide altfel la acel moment. Odată cu finalizarea procedurii de selecţie, activitatea Autorităţii Urbane poate fi suspendată pe perioadă temporară, la dispoziţia primarului, şi va fi reluată când va fi necesar.
Din referatul care însoţeşte proiectul de hotărâre reiese că este necesară înfiinţarea acestei Autorităţi Urbane pentru a putea accesa fondurile aflate la dispoziţia municipiului Zalău în cadrul Axei 4 a Programului Operaţional Regional. E vorba de fonduri pentru revitalizare urbană, investiţii, regenerarea fizică, economică şi socială a comunităţilor defavorizate, infrastructură de educaţie.
Cinci oameni din Primăria Zalău vor face parte
şi din Autoritatea Urbană; nimeni nu spune că pe gratis
Autoritatea Urbană trebuie să aibă minim trei membri. La Zalău vom avea cinci: Vlad Andrei Petre – arhitect şef, Dănuţ Cosmin Curea – director executiv Direcţia tehnică, Ioan Tulai – director executiv Direcţia patriomoniu, Mariana Cuibuş – director executiv Direcţia economică, Claudia Ardelean – director executiv Direcţia administrare publică locală.
Partea de secretariat ar urma să fie asigurată de Serviciul Managementul Proiectelor stop_coloana din cadrul Direcţiei Tehnice a Primăriei Zalău.
Am vrut să aflăm de la reprezentanţii municipalităţii dacă şi cu cât vor fi remuneraţi cei cinci membri ai Autorităţii Urbane. Deocamdată nu s-a stabilit o sumă, dar acest lucru nu este exclus să se întâmple în viitor. „Până la semnarea acordului cadru de delegare cu AM POR – MDRAPFE – nu se cunoaşte cu siguranţă dacă va fi posibilă plata suplimentară a celor 5 membri ai Autorităţii Urbane. „n prezent, nu a fost stabilită o astfel de remunerare, nefiind stabilit cadrul legal”, spune Diana Crişan, purtătorul de cuvânt al Primăriei Zalău.
Primăria se dedublează
Această Autoritate Urbană va prelua sau va dubla, practic, unele servicii deja existente din cadrul celelilalte autorităţi urbane – Primăria Zalău, care nu poate fi considerată altceva decât tot o autoritate a acestei urbe. Autoritatea Urbană are în componenţă angajaţi ai primăriei, se va ocupa de prioritizarea şi selecţia proiectelor pe baza fişelor de proiect întocmite de structurile interne ale primăriei, iar partea de secretariat o va asigura Serviciul Managementul Proiectelor din cadrul Direcţiei Tehnice a primăriei. Deşi unele lucruri par redundante, vom avea măcar cinci persoane direct responsabile de modul de implementare a proiectelor finanţate prin POR la nivelul municipiului Zalău.