Incompetența autorităților îi lovește din nou pe sălăjeni, acuză USR.

Reacția filialei județene a formațiunii politice vine după ce CNAIR a suspendat, din nou, licitația pentru lotul Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău, parte din Autostrada Transilvania (A3). Criticile îl vizează, în mod special, pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

“Din nou despre Autostrada sălăjeană și din nou cu vești proaste. Pentru că, atât timp cât în fruntea ministerului se află Sorin Grindeanu iar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu face nimic, rezultatele nu pot fi altele… din păcate pentru sălăjeni.

Lotul Autostrăzii cu Tunelul Meseș este, parcă, blestemat de incompetența autorităților și a ministrului PSD Grindeanu.

Pe scurt, iată istoricul #reușitelor lui Sorin Grindeanu de când a venit la Ministerul Transporturilor: a anulat prima licitație pentru construirea tronsonului în ianuarie anul acesta, după ce și-a dat seama (!) că au crescut prețurile la materiale de construcție. Apoi, a făcut o a doua licitație, la care a crescut din pix termenul contractual de la 3 ani la 6 ani și jumătate, așa, ca să fie sigur că nu vom circula pe autostradă între Cluj-Napoca, Zalău și Oradea mai devreme de 2030.

Termenul inițial era 6 aprilie, prelungit pentru miercuri, 26 aprilie. Constructorii interesați au depus nu mai puțin de 235 de nelămuriri cu privire la studiul de fezabilitate, ceea ce arată cât de #profesionist a fost întocmit acest studiu. De altfel, CNAIR răspunde în bătaie de joc acestor cereri și amână depunerea ofertelor pe data de 5 mai. Iar astăzi (vineri, n.red.), la termenul limită, CNAIR suspendă, din nou, licitația”, punctează USR Sălaj.

Secțiunea dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, lungă de circa 41 de kilometri, parte din Autostrada Transilvania (A3), cuprinde tronsonul Poarta Sălajului – Zalău, care include Tunelul Meseș, și tronsonul Zalău-Nușfalău. Finanțarea pentru acest contract, cel mai mare ca valoare din istoria CNAIR, va fi asigurată prin POT.

Contractul are o perioadă de implementare de 78 de luni (18 luni pentru etapa de proiectare și 60 de luni pentru etapa de execuție a lucrărilor). Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje, și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km).