Un consilier local din partea USR-PLUS propune montarea de dispozitive GPS pe utilajele de deszăpezire care acționează în municipiu.
Gabriela Carmen Olar spune că, în acest fel, acțiunea de curățare a străzilor poate fi îmbunătățită.
“Zalăul trebuie să își propună folosirea tehnologiilor moderne. Propun monitorizarea prin GPS ale utilajelor care efectuează deszăpezirea în Zalău, astfel încât municipalitatea să știe în permanenţă poziția în fiecare moment a utilajelor de deszăpezire, câtă zăpadă a fost eliminată, care sunt drumurile deszăpezite şi cel mai important, drumurile care nu au fost parcurse de utilaje. Astfel de aplicații (precum aplicaţia EVO GPS folosită de Primăria Bacău) oferă date de localizarea în timp real pentru fiecare camion şi plug. Scopul sistemului este de a ajuta la identificarea celor mai bune rute. Deoarece aplicaţia înregistrează informaţiile în istoric, administratorii flotelor de deszăpezire pot revizui performanţele anterioare pentru a lua decizii ce pot creşte performanțele ulterioare. Prin astfel de soluții reducem riscul de blocare a drumurilor in Zalău și de creare de situații neplăcute pentru zălăuani. De exemplu, această soluție a fost implementată la Bacău, iar acțiunea de deszăpezire se poate urmări live. Spor la curățat drumurile și trotuarele!”, afirmă consilierul.
În municipiu, responsabilă cu deszăpezirea este societatea Citadin, aflată în subordinea primăriei. Curățarea străzilor și trotuarelor se face cu 20 de utilaje (răspânditor de material antiderapant cu lamă, răspânditor de material antiderapant, auto pentru intervenția manuală cu material antiderapant, buldoexcavator, tractor cu lamă, autogreder, încărcător frontal, ATV cu lamă) și cu un echipaj format din 80 de persoane, care lucrează în 3 schimburi, iar atunci când situația impune numărul lor poate fi suplimentat.
nu sunt deacord. In acest caz se va mai crea in loc de munca pentru a monitoriza activitatea masinilor cu gps.
In acest caz nu se vor mai plati servicii de deszapezire la autoturisme si utilaje care nu au iesit din curtea operatorilor. Nu cred ca este cazul sa se creeze un loc de munca suplimentar, nu este necesara monitorizarea zilnica sau secunda cu secunda a masinilor si utilajelor de deszapezire, este suficienta o verificare la un anumit interval de timp pentru a verifica unde, cat, cum si cu cate utilaje si masini intervine operatorul economic pentru deszapezire.
E si…platesti tu?
Si daca masina se plimba numai sa faca norma si nu arunca material antiderapant sau nu deszapezeste?
Daca se gaseste raspuns la intrebarea asta, propunerea a foarte buna!
Pai daca masina iese pe drum…din start e monitorizat consumul de motorina…si traseul efectuat de catre utilaju X..,utilajul initial e incarcat cu material….pai soferu nu e tampit sa se plimbe cu utilaju pe drum fara sa apese acel buton de imprastiere…doar nu da la lopata…iar in cazul in care se dovedeste ca utilaju a trecut prin sectoru x dar nu este nici o urma de dezapazire…poate fii tras la răspundere…
Ar trebui montate pe utilaj 2 camere video fixe în timp real cu stocare in servere dedicate pentru minim 6 luni una pentru interior și cealaltă cu rotire 180* pentru partea exterioară cu înregistrarea muncii efectuate cu utilajul + dispozitive GPS . Așa vor scădea considerabil costurile de întreținere vor dispărea complet pierderile cu o calitate și eficiență maximă .