Ministerul condus de Elena Udrea finanţează reabilitarea de drumuri şi străzi in 21 de comune şi oraşe sălăjene. Dintre acestea, 19 sunt conduse de primari PDL sau UDMR. Bode ne invită la calm şi spune că vor primi şi restul comunelor bani pe Programul Naţional de Dezvoltare.
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a lansat licitaţia deschisă pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare şi reabilitare pentru 268 de kilometri de drum judeţean şi 1.113 kilometri de drum de interes local din judeţele: Arad, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Buzău, Vrancea, Damboviţa şi Teleorman pentru perioada 2011-2013, potrivit unui comunicat de presă al MDRT. Este vorba despre obiective de investiţii din cele opt judeţe incluse in Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii. Drumurile reabilitate prin acest program au fost propuse la finanţare de autorităţile publice locale şi sunt preluate in administrare de MDRT pe perioada realizării proiectelor. Valoarea estimată a contractului pentru judeţul Sălaj este de 241.498.387 de lei, fără TVA. „Durata contractului de achiziţie publică include durata prevăzută pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor solicitate -3 ani- şi perioada de rambursare a creditului -maxim 7 ani- dar nu mai tarziu de 2020. Durata de garanţie a lucrărilor este de doi ani de la semnarea recepţiei la terminarea lucrărilor. In vederea reducerii costurilor se acceptă folosirea unor soluţii alternative, fără a se afecta caracteristicile prevăzute in normele tehnice”, specifică Ministerul Dezvoltării.
Din 21 de comune „norocoase”, 19 sunt UDMR şi PDL
Pe langă drumul judeţean 191 D (Nuşfalău – Tusa), MDRT a scos la licitaţie modernizarea şi reabilitarea a 176 de kilometri de drumuri locale aparţinand administraţiilor din 21 de comune sau oraşe. Dintre acestea, 19 primării sunt conduse de edili aparţinand PDL sau UDMR, iar restul de două de primari PSD: Bobota şi Meseşenii de Jos, potrivit anexei publicate de MDRT pe site-ul instituţiei. Potul cel mai mare merge către oraşul Şimleul Silvaniei, care işi va reabilita 22 de kilometri de străzi şi drumuri de interes local, insemnand aproximativ jumătate din străzile oraşului. Pe locul doi vine Meseşenii de Jos cu 19 kilometri, iar pe locul trei se clasează Valcăul de Jos cu 17 kilometri. Cate 10, respectiv 11 kilometri de drum, vor fi reabilitaţi şi in comunele Bobota, Băbeni şi Creaca. Cateva camioane de asfalt se vor aşterne şi in Sig sau Cehu Silvaniei, unde vor fi reabilitaţi in total cinci kilometri de drum comunal sau străzi.
Căpilnaşiu: „Nu au făramă de bun simţ”
Preşedintele PNL Sălaj, Radu Căpilnaşiu, declară că „nu-i un lucru care să ne mire că se fac alocări strict pe criterii politice”, dar deranjant este că „nu vedem o făramă de bun simţ cand se alocă aceşti bani şi e o bătaie de joc la adresa cetăţenilor din celelalte localităţi”. „Să mai echilibreze cat de cat finanţările şi să mai dea şi la alţii pentru că nu se poate vorbi aici de proiecte neeligibile; am fost cu toţii la Bucureşti şi ştim”, afirmă liberalul. Primarul Zalăului spune că nu se aştepta ca toate cele trei proiecte depuse de municipalitate pentru reabilitarea a 15 kilometri să fie finanţate, „dar măcar pe unul poate intra şi Zalăul, totuşi cea mai importantă localitate a judeţului”. In ce priveşte finanţările obţinute de comune cu primar PSD, Radu Căpilnaşiu spune că „la Bobota s-au dat bani pentru că de acolo este Andreea Vass, iar la Meseşenii de Jos au dat pentru că e domnul Seres Denes de acolo şi viceprimar e fratele dansului”.
Bode ne invită să vedem partea plină a paharului
Contactat de reporterul Graiul Sălajului, preşedintele PDL Sălaj, Lucian Bode, ne-a invitat vedem partea plină a paharului: că un drum judeţean a primit 28 de milioane de euro pentru reabilitare şi că suntem printre primele judeţe care intră in acest program. „Din proiectele care vor fi finanţate in judeţul Sălaj doar o treime se regăsesc pe această listă, urmand ca pe anexa 1 să fie scoase la licitaţie şi celelalte obiective cuprinse in program”, a incercat să o dreagă deputatul. Acesta ne-a mai spus că nu toate primăriile pot primi bani pentru componenta „reabilitare drumuri” şi a convenit cu primăriile „că nu pot să ceară şi drum, şi canalizare şi apă, ci să-şi stabilească priorităţile”. „Pe anexa 2 -apă potabilă- sunt solicitări de 700 de miliarde de lei vechi numai in Sălaj, iar pe anexa 3 -canalizare- de 225 de miliarde. Categoric nu vor putea fi finanţate toate, dar cu siguranţă se vor regăsi pe anexele 2 şi 3 administraţii care nu sunt prinse in anexa 1”, a conchis Lucian Bode.