UDMR a intrat la guvernare cu o conditie in favoarea ardelenilor. Autostrada Transilvania sa devina o prioritate a gurvernarii UDMR – USD. Seres Denes, presedintele UDMR Salaj, care a participat la negocierile cu PSD iniante de a intra la guvernare, ne-a declarat ieri ca una dintre cele mai importante conditii incluse in protocolul cu PSD a fost prioritizarea lucrarilor la Autostrada Transilvania. „Lucrarile la Autostrada Transilvania au inceput in 2003. Au fost suficienti 10 ani de asteptare. Pentru dezvoltarea acestei regiuni si pentru dezvoltarea judetului nostru este obligatorie finalizarea autostrazii. Acest obiectiv este inclus in programul de gu- vernare, dar am solicitat ca Autostrada Transilvania sa fie inclusa ca prioritate”, ne-a declarat liderul UDMR Salaj.
Inca nu se stie cand pot incepe
lucrarile la portiunea
de autostrada
care va traversa Salajul
Seres Denes nu a putut totusi sa ne dea un raspuns concret la intrebarea cand putem spera ca va trece autostrada si prin Salaj. „Nu putem face anul acesta tot. Portiunea de autostrada de la Suplacul de Barcau pana la granita se va finaliza in acest an, iar stop_coloanaportiunea Gilau – Mihaesti este licitata si urmeaza sa se inceapa constructia. Pentru portiunea de autostrada Salaj – Cluj, din care fac parte si cei aproximativ 84 de kilometri care ar trebui sa traverseze judetul Salaj, urmeaza sa se gaseasca o solutie de finantare, fie din fonduri europene – un drum expres, cu patru benzi, fie printr-un parteneriat public privat”, a precizat deputatul UDMR.
În programul de guvernare al USL, constructia Autostrazii Transilvania a fost lasata in coada investitiilor. Au fost considerate prioritare portiunile de autostrada din zona de Vest a tarii. Din 2015 erau programate sa reinceapa lucrarile la tronsonul Suplacu de Barcau – Bors, cu bani de la bugetul de stat. Tronsonul Suplacu de Barcau – Gilau nu avea mentionat un termen la care vor incepe sau la care se vor finaliza lucrarile, potrivit raportului prezentat recent de ministrul Dan Sova.