Comertul electronic a inregistrat in prima jumatate a anului 2009 570.000 de tranzactii si un volum total de 43,5 milioane euro, in crestere cu 68% fata de 2008, conform datelor RomCard
„Shoppingul” din fata calculatorului a inceput sa prinda si in Romania, odata cu extinderea numarului de utilizatori de Internet si, totodata, a posesorilor de carduri.Firmele care isi ofera produsele prin intermediul Internetului prezinta potentialilor clienti marfa variata, de la haine si incaltaminte, pana la produse farmaceutice sau de infrumusetare.
Avantaje
– Daca folosesti cardul este mai ieftin sa platesti online (cost 0) decat sa scoti banii de la ATM.
– Legea comertului electronic prevede ca un produs poate fi returnat in 10 zile, deci riscurile sunt mai mici.
– Un magazin online ar trebui sa aiba preturi mai mici decat un magazin clasic pentru ca nu are costuri mari legate de stocuri, chirie, salarii etc.
– Este mai simplu si mai comod.
– Magazinele online ofera acces la produse care nu se gasesc in vecinatatea cumparatorului, iar cumpara-turile se fac mai rapid.
Dezavantaje
– Plata transportului, daca alegi curieratul.
– Greselile curierilor si ale postei: spargerea conti-nutului din colete, pierderea pierderea coletelor, livrari tarzii, neprimirea avizului etc.
– Poti astepta livrarea produsului mai mult timp, deoarece aceasta se face prin curieri (care nu lucreaza in week-end) sau din cauza ca produsul nu se afla pe stoc.
– Daca vei returna un produs, tot tu vei suporta cheltuielile aferente.
– Vei fi tentat sa faci mai multe cumparaturi, deoarece nu platesti pe loc.
Pentru a achizitiona un produs de la magazinele virtuale, dupa ce ati accesat pagina web dorita, trebuie sa urmati cativa pasi.
1) Apasati butonul „Adauga in cos” (sau „Cumpara”) din dreptul produsului/serviciului pe care doriti sa il cumparati.
Comerciantul va va solicita completarea unui formular cu adresa de livrare si informatiile necesare pentru facturare.
2) Alegeti modalitatea de plata in functie de optiunile oferite de site-ul de unde cumparati: plata prin carte de credit/debit, PayPal, transfer bancar sau ramburs (plata la livrare).
3) Daca informatiile furnizate sunt corecte si daca in contul de card aveti fonduri suficiente pentru a acoperi valoarea comenzii, veti primi un mesaj de aprobare a tranzactiei.
4) Comerciantul este notificat de aprobarea comenzii si pregateste livrarea. Dupa efectuarea livrarii si notificarea acesteia catre procesator, se debiteaza efectiv suma de pe cardul dumneavoastra.
Atentie la datele personale
Atunci cand trimiteti o comanda online, completati cu atentie toate datele personale cerute in formularul de comanda. Un aspect foarte important este adresa de email unde veti primi toate detaliile referitoare la comanda dumneavoastra, precum si comunicarile ulterioare cu comerciantul la care ati plasat comanda. La incheierea comenzii aveti posibilitatea de a tipari factura proforma care va contine toate detaliile tranzactiei.