Finantarea in cadrul unui parteneriat public privat este solutia tot mai des vehiculata de guvernanti
Premierul Victor Ponta considera ca este esential pentru Romania sa fie continuata constructia Auto-strazii Transilvania, o solutie de finantare a proiectului inceput in 2004 fiind partene-riatul public-privat. Intrebat ieri la UBB Cluj-Napoca daca Guvernul va sprijini proiectele importante ale municipiului condus de Emil Boc, Victor Ponta a spus ca Guvernul va sprijini proiectele care tin de municipiu, judet si de regiune, amintind de Autostrada Transilvania. INu-i mai spunem Bechtel, sa-i spunem Transilvania, si sa gasim o solutie prin care nu stand tot timpul, depinzand de un contract care nu se mai termina niciodata, cu Bechtel, de fapt sa nu avem autostrada. Este esential pentru Romania, nu numai pentru Transilvania, ca acel proiect corect si bun si inteligent din 2004 sa fie continuat, nu cu cei de la Bechtel. Resursele nu pot veni doar din bugetul de stat. Pot veni si din bugetul de stat si pot veni din dezvolta- rea parteneriatelor public- private”, a spus Ponta.
El a precizat ca la sfarsitul lunii se vor afla primele rezultate referitoare la proiectul de parteneriat public-privat pentru tronsonul Comarnic-Brasov, insa pentru ca Autostrada Transilvania sa intre pe procedurile de parteneriat public-privat trebuie incheiat contractul cu Bechtel pentru ca, altfel, Inu se poate gasi o alta solutie de finantare.
Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu compania ame-ricana Becthel, care trebuia executat pana cel tarziu in 2012. Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, iar pana in prezent au fost executati doar 52 de kilometri. Tronsonul care strabate Salajul are in constructie viaductul de la Port, pe o lungime de peste trei kiometri. Lucrarile au fost abandonate definitiv de Bechtel 2011, cand firma americana si-a luat utilajele de pe santier.