Din cei 10.179 de elevi de clase primare din judeţ, 2979 invaţă in clase simultane, ceea ce inseamnă că elevi din ani diferiţi de şcolarizare invaţă in aceeaşi clasă. La gimnaziu, din cei 10.025 elevi 567 invaţă in aceleaşi condiţii. Exemple de unităţi şcolare care au invăţămant simultan ar fi Crasna, secţia romană, Coşeiu, Zimbor, Camăr, Boghiş, Ip, Varşolţ, Cristolţ şi altele, a arătat ieri intr-o conferinţă de presă inspectorul şcolar general Ioan Abrudan. Principala condiţie pentru dezvoltarea calităţii actului educaţional rămane comasarea unităţilor de invăţămant, susţine el. Principalele motive care fac necesară comasarea este existenţa invăţămantului simultan, atat in clasele primare cat şi la gimnaziu, precum şi renunţarea la cadrele didactice necalificate active in sistem. In acest moment in Sălaj funcţionează 235 de clase primare şi de gimnaziu care au invăţămant simultan, cele mai multe in mediul rural. „La invăţămantul primar nu am insistat prea mult pe comasare, elementul restrictiv fiind varsta mică a copiilor, dar la gimnaziu vom continua comasarea”. La acest ciclu de invăţămant din 90 de şcoli, 27 au invăţămant simultan, unele fiind şcoli unice la nivel de comună. Printre localităţile a căror şcoală ar urma să fie comasată se numără Marin, Pecei, Meseşenii de Sus, Făgetu, Văleni şi Bănişor.