Pentru reevaluarea celor 13 dosare suspecte, o comisie mobilă va veni in Sălaj. Cheltuiala cu controalele s-ar putea dovedi mai mare decat merită.
Controalele demarate de Prefectură la inceputul lunii iunie au vizat doar persoanele adulte cu handicap grav şi accentuat. Din cele peste 14000 de persoane cu handicap aflate in plată, potrivit informaţiilor furnizate de Prefectură, 11509 sunt adulţi cu handicap grav şi accentuat, din care au fost verificate, administrativ – res-pectiv dacă la dosar sunt toate documentele necesare – 2604 dosare, iar pe teren au fost verificate 162 de beneficiari ai indemnizaţiei de handicap pană la sfarşitul lunii august. Din totalul dosarelor verificate, un număr de 13 au fost propuse pentru reevaluare, fie că lipseau acte din dosar, fie că există suspiciuni cu privire la anali-zele existente in raport cu diagnosticul pe baza căruia s-a făcut incadrarea in gradul de handicap.
Reevaluarea dosarelor se face de către comisii, ce vor fi constituite din 2-5 membri, aleşi la nivel central, pentru a evita reevaluarea dosarului de medicii care au făcut evalua-rea iniţială. Comisiile vor fi mobile, se vor deplasa in fiecare judeţ. Deplasarea, cazarea, diurna membrilor comisiei vor fi suportate din bugetul Ministerului Muncii, iar pe langă toate aceste cheltuieli, fiecărui membru i se va acorda suma de 150 de lei pe zi, potrivit informaţiilor primite de la Violeta Milaş, directorul Direcţiei de Asistenţă şi Protecţia Copilului Sălaj, care a menţionat şi faptul că „deşi s-a tot reproşat că se cheltuie prea mulţi bani cu asistenţa socială, acum se cheltuie banii cu aceste comisii”. „O să vedem ce economii se fac, dacă comisia va sta doi ani in judeţ pentru a face reevaluări.”