Reabilitarea drumului Zalau-Alesd a inceput inainte de a fi stabilizate alunecarile de teren de pe dealul Varsoltului. Daca nu rezolva aceasta problema, asfaltul proaspat pus o va lua din nou la vale.
In primavara acestui an a inceput reabilitarea drumului DN 1H, tronsonul Alesd – Zalau. Lucrarea de 25,7 milioane de euro a fost castigata de catre firma UMB Spedition, controlata de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu – „regele asfaltului”, care a subcontractat lucrarile catre trei firme. Proiectul initial prevedea doar largirea si asfaltarea drumului, fiind omisa de catre proiectanti stabilizarea alunecarilor de teren de pe dealul Varsoltului. In ultimii ani, pe serpentinele care duc catre satul Varsolt in fiecare primavara apareau in asfalt diferente mari de nivel. Alunecarea de teren pune in pericol stabilitatea drumului si circulatia traficului rutier, cu posibilitatea producerii de evenimente nedorite pentru participantii din trafic. Si pentru ca proiectul nu prevedea si stabilizarea alunecarilor de teren, firma constructoare s-a multumit sa „ascunda” cu asfalt urmele alunecarilor de teren, constienti fiind ca banii investiti in acel tronson se vor duce pe apa sambetei daca nu este rezolvata aceasta problema.
Au ales drenajul in locul zidurilor de sprijin
Situatia s-a schimbat numai dupa o vizita in teren a prefectului Alexandru Vegh, care a tras un semnal de alarma „fata de calitatea materialelor folosite de firmele subcontractoare, dar si de felul in care se lucreaza”. In urma studiilor geotehnice, proiectantul a propus drenarea si colectarea apelor de pe versant, fara a fi facute foraje sau ziduri de sprijin. „Se lucreaza la drenaj de mare adancime pentru a nu mai intra apa in corpul drumului. Este solutia aleasa si propusa de proiectant. Tot versantul va fi stabilizat in aceasta toamna”, a precizat Mircea Crisan, directorul Sectiei Drumuri Nationale Zalau. Potrivit lui Crisan, „probabil in acel deal exista apa multa si conform forajelor geo s-a ajuns la concluzia ca trebuie eliminata apa”.
Alexandru Vegh: „Solutie romaneasca, sa nu investeasca bani”
Drenajul propus de catre proiectant este in opinia prefectului Alexandru Vegh o „solutie tipic romaneasca, ca sa scape fara bani investiti”. „Din punctul meu de vedere nu este solutie pe termen lung, insa daca proiectantul isi ia responsabilitatea ca va dura, atunci e bine. Numai ca, din pacate, experienta demonstreaza ca proiectantul isi ia banii si nu-l mai intereseaza de lucrare. Cred ca trebuiau facute consolidari serioase, foraje, sa dureze pe termen lung aceasta lucrare”, spune Vegh. De asemenea, prefectul se declara „nemultumit de modul cum se lucreaza acolo”, iar „proiectul e prost facut”.
Lucrari „made in Romania” pe drumul Zalau – Alesd
Articole
Postul Sfintei Marii
”Dacă lumea ar posti, nu s-ar mai face arme, n-ar mai fi războaie, tribunale și închisori. Postul i-ar ajuta pe toți să se înfrâneze, nu numai de la mâncare, ci să izgonească iubirea de arginți, lăcomia și orice vicleșug.” (Sfântul Vasile cel Mare) Dragi cititori, a început postul Adormirii Maicii Domnului, cunoscut în popor și sub denumirea de postul Sfintei Marii. Acesta durează două săptămâni și se încheie în data de 14 august, înainte de marea sărbătoare…
Mai mult...Solidaritatea
Ziua bună, dragi cititori! Într-o veche istorisire, doi soldați traversau, noaptea, o pădure înzăpezită. Atacați de o haită de lupi, ei s-au așezat spate în spate și s-au apărat reciproc. Astfel, fiecare a avut o perspectivă diferită asupra pericolului, dar, alegând să rămână împreună și să conlucreze, și-au putut salva viețile. Ce anume i-a salvat pe cei doi? Răspunsul este simplu și vădit: solidaritatea. Dacă aruncăm o privire pe rețelele de socializare la ecourile unor știri, dacă…
Mai mult...