Având în vedere liberalizarea pieţei de energie electrică de la 1 ianuarie 2021, dar și faptul că majoritatea românilor nu au înțeles prea bine ce presupune acest proces, ANRE pune la diaspoziție începând de joi, 7 ianuarie, o linie telefonică gratuită, dedicată procesului de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale.

Prin intermediul acestui call-center, personalul din cadrul ANRE va acorda consiliere tuturor consumatorilor casnici care întâmpină dificultăţi în procesul de încheiere a unui nou contract în piaţa concurenţială.

Numărul de telefon este 037.455.42.65 şi poate fi apelat începând cu data de 7 ianuarie, de luni până duminică, între orele 8.00-18.00.

Trei români din 10 au schimbat furnizorul de electricitate

Potrivit datelor prezentate de ANRE, la finele anului trecut, dintr-un număr de peste 8.700.000 de consumatori casnici, 32,8% (adică 2.915.243 clienți) au ales să încheie contracte de furnizare la prețuri concurențiale.

De asemenea, din cei peste 8.700.000 de clienți casnici, conform raportărilor aferente semestrului I al anului 2020, transmise de furnizori către ANRE, peste 50% sunt clienți cu un consum mediu de 55 kWh/lună, care pot fi încadraţi în categoria consumatorilor vulnerabili.

3.088.242 clienți au un consum mediu de 146 kWh/lună, 819.874 clienți consumă în medie 310 kWh/lună, 219.662 clienți figurează cu un consum mediu de 580 kWh/lună, iar 18.367 clienți casnici au un consum de 1.950 kWh/lună.