Prin numirea unui reprezentant al Prefecturii in fruntea comisiei locale de fond funciar se doreste sa se verifice cu mai multa atentie si fara partinire toate terenurile care exista intr-o comuna sau oras.

Comisiile locale de fond funciar, pana acum dirijate de primarii comunelor si oraselor vor fi conduse de reprezentantii Prefecturii sau a Serviciilor Deconcentrate din judet. Decizia a fost adoptata recent de Guvern, iar scopul este de a rezolva intr-un timp foarte scurt inventarierea tuturor terenurilor din domeniul local. Aceasta decizie a fost luata ca urmare a aparitiei Legii 165/2013, Legea retrocedarilor, care la articolul 5 prevede infiintarea unor astfel de comisii la nivelul unitatilor teritorial-administrative, pentru inventarierea terenurilor ramase nesolutionate. Asta ca si cum de 22 de ani de la aparitia primei legi funciare (Legea nr.18/1991) nu ar fi fost suficient timp pentru a solutiona problema terenurilor.

Comisiile locale se constituie prin Ordinul prefectului
Potrivit lui Vasile Caraba , directorul Cancelariei din Institutia Prefectului , in judetul Salaj vor fi infiintate 60 de comisii locale de fond funciar, conduse de un re-prezentant al prefectului din care vor face parte primarul, secretarul primariei, un re-prezentat al registrului agricol si un reprezentant al Oficiului de Cadastru si Publicitate Imobiliara. Dupa publicare normelor metodologice de aplicare a legii, norme care trebuie sa apara in aceste zile, prin Ordinul prefectului se vor constitui comisiile locale de fond funciar in cel mult 30 de zile. Aceste comisii au la dispozitie 120 de zile pentru a inventaria intregul teren din domeniul local. Comisia va inventaria clar ce a avut in 1990 in re-gistrul agricol, ce este masurat acum, unde este diferenta. Exista o procedura ce va fi respectata si fiecare comisie va stabili exact cum stau lucrurile. Daca nu se respecta termenul impus, sanctiunile sunt foarte drastice si asta o sa motiveze comisia.