Când vine vorba de anvelope, fiecare dintre noi e constient de importanta acestora, dat fiind ca sunt singurul punct de contact intre masina si drum. Cu toate acestea, multa lume trateaza cu prea putina importanta schimbarea acestora. Când anume trebuie schimbate anvelopele? Dincolo de ciclul anvelope de vara-anvelope de iarna, trebuie sa fim constienti de gradul de uzura al anvelopelor in fiecare moment. Daca tii la confortul si siguranta ta si ale familiei, trebuie verificata banda de uzura a anvelopelor, presiunea cauciucurilor si gradul de deteriorare, de fiecare data când te pregatesti de un drum ceva mai lung. Daca presiunea se rezolva relativ usor, iar gradul de deteriorare este unul destul de subiectiv, banda de uzura a anvelopelor este extrem de importanta. Când vorbim de anvelope de vara, trebuie schimbate atunci când adâncimea benzii de uzura scade sub 2 milimetri (1,6 mm este adâncimea minima legala a benzii de rulare). La anvelope de iarna, limita este mai ridicata: 4 milimetri, pentru a garanta siguranta optima de rulare si de frânare in conditii de iarna.

rn

O alta intrebare importanta legata de anvelope este: cumparam unele noi sau alegem unele resapate? Pentru multa lume, investitia in doua seturi de anvelope (vara-iarna) este prea costisitoare. Chiar daca pneurile ar trebui folosite câtiva ani, unii tot resimt aceste cheltuieli. si, atunci când incearca sa faca economii, aleg anvelope resapate.

rn

Care este, insa, diferenta dintre anvelopele noi si cele resapate? Dincolo de pret, cele resapate fiind evident mai ieftine, diferentele esentiale sunt la felul in care sunt fabricate. Anvelopele noi sunt construite de la zero, cu materialul fabricat din diverse ingrediente, amestecate omogen, turnate apoi in forma unei anvelope. Anvelopele resapate, in schimb, sunt reconstruite pe scheletul unui set de anvelope uzate, carora le-a fost inlocuita calea de rulare sau banda de rulare. Aceasta a fost lipita, la fel cum ai schimba talpa unor perechi de pantofi uzati.

rn

De aceea, anvelopele resapate sunt mai grele decât cele noi. Asta pentru ca banda de rulare noua, care urmeaza sa fie lipita pe corpul anvelopei vechi, este mai groasa si se folosesc mai multe materiale adezive. Nu in ultimul rând, cauciucul folosit pentru fabricarea benzii de rulare noi este unul de calitate inferioara, care se uzeaza mai rapid si se consuma mai repede.

rn

Anvelopele folosite se recicleaza. Mai precis, când aruncam un set de anvelope uzate, sunt sanse ca aceastea sa devina anvelope resapate. E drept, nu toate cauciucurile aruncate pot fi transformate in unele reconstruite. Se aleg anvelopele cu o data de fabricatie mai recenta si care nu prezinta nicio alta uzura vizibila decât cea a suprafetei de rulare. Aceste anvelope resapate sunt special tratate si curatate de vechea banda de rulare. Dupa care, la cald, li se lipeste o banda de rulare noua si un strat subtire de cauciuc pe peretii laterali, pentru a-i da aspectul unui cauciuc nou.

rn

Pentru cumparatori, principalul avantaj al anvelopelor resapate este pretul mai mic. Când vine vorba de calitate, insa, si de garantii de siguranta, anvelopele noi sunt net superioare oricarei anvelope resapate.

rn

Pâna la urma, decizia iti apartine. Nu inseamna ca anvelopele resapate comporta riscuri mari, dar trebuie inteles ca inseamna totusi riscuri ceva mai ridicate decât in cazul anvelopelor noi. Daca nu folosesti masina pentru drumuri lungi si de durata, ci doar pentru drumuri scurte prin oras, atunci un set de anvelope resapate n-ar trebui sa fie o problema.