…”Inghetam in autobuze”…
„Astazi m-am dus la schimbul 2, cu microbuzul numarul 2, cu numar de inmatriculare SJ 15 TUZ. Acest microbuz era condus de un sofer lipsit de respect fata de cetateni. In statie la Ciuperca nu a oprit, la Uz caznic microbuzul a fost superaglomerat, dar nu a dat voie la nimeni sa urce pe cele doua locuri din fata, blocand usa, iar la statiile catre gara trebuia din timp sa-l anuntam pe sofer, altfel el nu oprea microbuzul in statie.
Stimate domnule primar, de ce mai tineti Transurbis pe banii nostri?!
Sa fim umiliti pe banii nostri sau sa folositi autobuzele si microbuzele pe post de panouri electorale? Cand ati fost ultima data cu autobuzul sa vedeti cum circulam, ca animalele, inghetam in statii ca nu vin autobuzele la timp si dupa aceea inghetam in autobuze. Tare sunt curios daca o sa raspunda cineva la acest mail”.
Mesajul de mai sus a fost postat pe site-ul Primariei Zalau, in data de 20 noiembrie, la sectiunea „Sugestii si Reclamatii”. Am ales sa incepem cu aceste randuri pentru a prezenta cititorilor o stare de fapt, neplacuta, anormala si enervanta. Multi zalauani nutresc sentimente asemanatoare cu ale concitadinului lor care a scris mesajul, dar putini se incumeta sa trimita astfel de plangeri pe adresa primariei. Din nestiinta, indiferenta sau poate din convingerea ca „bat clopotul la urechea surdului” si ca nemultumirile lor nu au sanse sa fie rezolvate…
Nu stim daca angajatii primariei au dat vreun raspuns plangerii primite in 20 noiembrie. Pe site oricum nu am gasit nici urma de „feed-back” dupa acest mesaj. Manuela Ghiurutan, ne-a declarat, insa, ca plangerea a fost trimisa mai departe spre conducerea Transurbis pentru a fi rezolvata.
„Oamenii nu sunt obisnuiti sa fie sanctionati”
L-am intrebat pe Ioan Muresan, directorul Transurbis, care ar fi metodele prin care activitatea subordonatilor sai ar putea fi imbunatatita.
El ne-a declarat ca inca de la venirea sa in aceasta societate a incercat sa puna la punct organigrama, astfel incat toti angajatii sa isi cunoasca foarte clar atributiile si sa respecte structura ierarhica. „n privinta neregulilor care apar in orarul masinilor care realizeaza curse in municipiu si in satele apartinatoare, Muresan ne-a spus ca a sanctionat deja anumiti soferi care nu au respectat programul. „Oamenii nu sunt inca obisnuiti sa se ia masuri daca gresesc, dar le-am explicat ca nu sunt dispus sa fac compromisuri”, a spus directorul Transurbis. Mai mult, in perioada urmatoare, in fiecare masina vor fi postate panouri pe care vor fi afisate numele si prenumele soferului, iar clientii vor putea astfel sa trimita reclamatii punctuale.
„De asemenea, ne propunem sa achizitionam si aparatura cu senzori si GPS pentru a putea verifica, oricand, rutele realizate si consumul pe care il are fiecare masina”, a mai adaugat Muresan.
Despre conditiile „arctice” si starea precara a unor masini, seful Transurbis ne-a spus ca problemele vor fi rezolvate odata cu achizitionarea de noi autobuze. Primaria intentiona demult sa cumpere autobuze noi, dar de la intentii pana la concretizare e drum lung. Motivul? Aceeasi lege a achizitiilor publice care permite aproape oricui sa conteste o licitatie.
„In 27 noiembrie a avut loc licitatia pentru cumpararea de noi masini.S-au inscris cinci firme, iar o alta care nici macar nu a participat, a contestat licitatia. Asteptam rezolvarea acestei contestatii iar apoi vom continua procedurile de achizitie si speram sa avem cel putin cinci autobuze noi, cu conditii corespunzatoare, care sa le inlocuiasca pe cele vechi”, a conchis Ioan Muresan.
Angajatii Transurbis nu sunt obisnuiti sa fie sanctionati
Articole
Postul Sfintei Marii
”Dacă lumea ar posti, nu s-ar mai face arme, n-ar mai fi războaie, tribunale și închisori. Postul i-ar ajuta pe toți să se înfrâneze, nu numai de la mâncare, ci să izgonească iubirea de arginți, lăcomia și orice vicleșug.” (Sfântul Vasile cel Mare) Dragi cititori, a început postul Adormirii Maicii Domnului, cunoscut în popor și sub denumirea de postul Sfintei Marii. Acesta durează două săptămâni și se încheie în data de 14 august, înainte de marea sărbătoare…
Mai mult...Solidaritatea
Ziua bună, dragi cititori! Într-o veche istorisire, doi soldați traversau, noaptea, o pădure înzăpezită. Atacați de o haită de lupi, ei s-au așezat spate în spate și s-au apărat reciproc. Astfel, fiecare a avut o perspectivă diferită asupra pericolului, dar, alegând să rămână împreună și să conlucreze, și-au putut salva viețile. Ce anume i-a salvat pe cei doi? Răspunsul este simplu și vădit: solidaritatea. Dacă aruncăm o privire pe rețelele de socializare la ecourile unor știri, dacă…
Mai mult...