Cercul de Informatica de la Palatul Copiilor Zalau functioneaza ca un sistem deschis, aflat intr-o stransa conexiune cu mediul sau exterior. In acest sens, primordial in planificarea activitatii este dezvoltarea unor relatii permanente, pozitive si durabile cu comunitatea locala. In cadrul parteneriatului isi gasesc in mod firesc locul: elevii participanti la cerc (din toate unitatile scolare din Zalau), familiile elevilor, institutii guvernamentale, organizatii nonguvernamentale. Practica a aratat ca pentru demararea unor proiecte la nivel local (prezentari si spoturi publicitare, filme pe teme sociale – riscul consumului de droguri, situatia unor elevi cu parintii plecati la munca in strainatate etc.) sau international (Programul Comenius cu tema promovarii traditiilor noastre populare ), toti partenerii contactati s-au aratat interesati de dezvoltarea educatiei, care trebuie sa admita ca valori fundamentale: democratia, civismul, umanismul, specificitatea, diversitatea, toleranta etc.
Cercul de Informatica de la Palatul Copiilor Zalau si-a propus sa fie un promotor si sustinator al parteneriatului cu comunitatea si sa atraga in parteneriat cat mai multe institutii interesate in dezvoltarea educatiei de calitate. In acest context, in cadrul orelor de cerc se urmareste: transformarea elevilor in agenti activi ai propriei lor dezvoltari, asigurarea unei flexibilitati a curriculumului in acord cu realitatea, implicarea elevilor in elaborarea si implementarea proiectelor.
Din perspectiva elevilor, proiectele in care sunt implicati, reprezinta o ocazie de transfer si integrare a achizitiilor dobandite in scoala, pecum si o punere in practica a abilitatilor de comunicare, concretizate printr-un produs final. S-a demonstrat prin activitatile derulate in cadrul Cercului de Informatica, faptul ca elevii sunt motivati de sarcinile care le revin in cadrul proiectelor derulate sau in curs de derulare si in obtinerea unor rezultate (produse) deosebite, care le pun in valoare originalitatea si creativitatea.
In conditiile in care societatea contemporana impune scolii asumarea unui rol performativ, acesta implica obligatia pentru contextualizare, pentru adecvare si pentru flexibilitate. Tinand cont de faptul ca Informatica este o disciplina transcurriculara (deoarece reuneste obiective de referinta ale ariilor Limba si comunicare, stiinte, Arte si Tehnologii), dezvolta capacitati de comunicare, de receptare a mesajului oral si scris, de recunoastere a culorilor si nonculorilor, de proiectare si evaluare a unor produse/obiecte si deasemenea ofera sanse educationale datorita racordarii la progresul stiintific si cultural al societatii contemporane, se poate retine un lucru extreme de important – Cercul de Informatica este oportunitatea prin care elevul poate sa iasa din rutinele metodologice, pentru a se adapta mereu schimbarii inerente.