Zălăuanii acuză Compania de Apă că ii intorc cu 21 de ani in urmă

Tot mai mulţi cetăţeni ai Zalăului sunt nemulţumiţi de noul mod de facturare a apei de către Compania de Apă Someş SA.. La sfarşitul săptămanii trecute, intr-o scrisoare sosită pe adresa redacţiei noastre, un număr de 31 de locatari din blocurile R 106 şi R 108 din cartierul Brădet afirmă că „nu suntem de acord cu aplicarea articolului 70, litera g, din noul Regulament aprobat de reprezentanţii autorităţilor publice, acţionari ai Companiei de Apă Someş”. Sunt aduse pe tapet o serie de motive care vin să susţină modul actual de facturare, adică după consumul exact de apă pentru fiecare apartament in parte şi să incrimineze plata in comun, pe care o doresc mai marii companiei pentru faptul că „sunt pierderi pe reţea”. „In nici o ţară civilizată – se spune in scrisoare – (şi suntem in UE, nu?) cetăţeanul nu este obligat să plătească mai mult decat consumă şi in nici un caz plata nu se face la comun, cum de altfel doriţi (referire la conducerea companiei n.r). De ce nu căutaţi o soluţie care să nu facă atat de mult rău consumatorilor şi care să nu ne intoarcă in urmă cu 21 de ani, in vremuri de restrişte, cand totul se plătea la comun cu hei-rup? Era o metodă de a-ţi pierde individualitatea şi implicit personaliatatea. Pentru a ne exploata mai bine şi pentru a vă proteja compania, intenţionaţi să ne aduceţi la nivelul de turmă, de gloată, de prostime. Adică să plătim şi ce n-am consumat, să plătim şi in locul celor care dintr-un motiv sau altul nu-şi pot achita datoriile pentru ca mai marilor companiei să le fie bine in jilţurile de conducere”. Semnatarii petiţiei se mai intreabă de ce Electrica şi E-on gaz se descurcă onorabil in relaţia cu clienţii, de ce Compania de Apă Someş le ridică atatea probleme şi semne de intrebare. De ce aproape lunar se plătesc metri cubi de apă in plus, motivand „pierderile de pe reţea”, cand de fapt s-au cheltuit bani mulţi pentru reabilitarea reţelei de apă in oraş. Petenţii sunt convinşi că cei ce au propus asemenea sistem de plată a facturilor au anumite interese şi sunt indignaţi că s-a aprobat fără consultarea consumatorilor. „Ne puneţi in faţa faptului implint şi ne băgaţi pumnul in gură”, constată cu amărăciune semnatarii scrisorii. Faptul că Someşul SA este singura companie din judeţ care deţine monopolul apei nu-i dă şi dreptul să-i jecmănească şi să-i batjocorească pe cei mulţi, adică pe consumatori. Pentru că şi răbdarea are limite, ar fi mesajul trimis de petenţi către conducerea Companiei de Apă Someş SA.