Zalaul are de patru ani o gara moderna si goala, pentru ca nu ne place cu trenul
Gara din Zalau a fost modernizata in 2014 cu 6,3 milioane de euro, la initiativa deputatului ALDE de la acea vreme, Mirel Talos. Gara nu este insa tranzitata de zalauani, care prefera de cele mai multe ori calatoriile cu autoturismul sau cu mijloacele de transport in comun rutiere, decat cu trenul.
rn
Un studiu publicat pe site-ul Primariei Zalau arata cat de mult prefera zalauanii sa calatoreasca cu trenul. Cele mai aglomerate trenuri sunt Zalau – Sarmasag si Zalau – Tasnad, ruta pe care circula aproape 6.000 de salajeni pe luna, adica 193 pe zi. De partea opusa, cel mai evitat tren de zalauani este Zalau – Mangalia, care are, in medie, 10 calatori din Zalau pe luna, adica un calator la trei zile.
Spre Jibou, din Zalau, circula pe luna in medie 960 de calatori, adica 30 pe zi, iar spre Zalau, din Jibou, circula in medie 1.500 de calatori pe luna, adica 48 pe zi.
Cu trenul de Bucuresti merg din Zalau, in medie, 306 calatori intr-o luna, adica cate 10 pe zi, iar cu trenul Bucuresti – Zalau circula intr-o luna, in medie, 276 de calatori, adica opt pe zi.
Cea mai tranzitata ruta este Zalau – Tasnad, pentru ca sunt numerosi elevi si studenti care prefera sa mearga cu trenul la strand, pentru a putea bea o bere si a se distra fara sa aiba grija volanului, dar si din cauza ca aceasta ruta nu este deservita eficient de transportul cu autobuzul.
