Un numar de 36 de persoane au apelat in luna ianuarie la Protectia Consumatorului Salaj. Potrivit Dorinei Rednic, sefa Comisariatului, au fost depuse cinci reclamatii pe servicii bancare, opt reclamatii pe produse nealimentare si 23 de reclamatii pentru prestari servicii. „In mod curios nu am avut reclamatii pe produse alimentare. Asta nu inseamna ca la produsele alimentare comercializate nu au fost probleme. Pot doar sa speculez ca fiind vorba de sume mici, consumatorii nu au mai apelat la noi”, a precizat Dorina Rednic.
Produse defecte in perioada de garantie
Reclamatiile facute la Protectia Consumatorului Salaj au fost facute de cumparatori de produse nealimentare care nu s-au inteles cu comerciantii in cazul defectarii obiectelor achizitionate in perioada de garantie. Un client a reclamat defectiunea unei casti de telefon care s-a defectat in perioada de garantie, alti clienti s-au plans de defectiuni la masina de tuns, tableta primita din oferta unui abonament, motofierastrau, televizor sau pompa electrica. Alte reclamatii primite au fost pentru inlocuirea unor pantaloni si a unei geci. „Majoritatea acestor reclamatii s-au rezolvat pe cale amiabila”, a aratat Dorina Rednic.
Serviciile, campioanele reclamatiilor la OPC
Cele mai multe reclamatii facute de salajeni au fost pe calitatea serviciilor. Au fost reclamate facturile emise de ope-ratorii de telefonie fixa si mobila si faptul ca rezilierea cotractelor se face cu intarziere. De asemenea, salajenii care locuiesc in mediul rural reclama faptul ca in perioadele cu perturbari meteorologice serviciile de cablu TV si internet functioneaza defectuos. Insa si in cazul in care oamenii contracteaza aceste servicii, acestora li se promite o perioada maxima pentru instalare, iar furnizorii intarzie nepermis de mult. „Sunt situatii de care consumatorii sunt nemultumiti si apeleaza la noi pentru remedierea lor”, concluzioneaza Dorina Rednic.
Daunele auto nu se mai reclama la Protectia Consumatorului
In ceea ce priveste serviciile de asigurari, comisarii nu se mai ocupa de daunele auto reclamate. Dorina Rednic spune ca acestea se rezolva in cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, unde s-a creat un departament special, respectiv Directia pentru Protectia Asiguratilor si Relatii cu Publicul. Clientii care vor sa re-clame serviciile de asigurari auto o pot face la Cluj, unde este arondat si judetul Salaj. „Am avut trei cazuri care au fost redirectionate la ei. Am avut si o reclamatie pentru un dosar de dauna locuinta, clientul plangandu-se ca nu s-a pus in plata”, a spus Dorina Rednic.