Inspecţia Socială face verificări, în această perioadă, la toate primăriile din Sălaj, privind modul de acordare a ajutoarelor sociale.
“Începând cu 1 februarie se desfăşoară o campanie la nivel naţional, prin ordin de ministru, prin care sunt verificate toate UAT-urile din judeţ în ceea ce priveşte întocmirea dosarelor pentru plata ajutorului social şi a alocaţiei suplimentare familiale. În prima etapă intră UAT-urile care sunt la o distanţă de sub 50 de kilometri faţă de sediul instituţiei, urmând ca în partea a doua să intre şi celelelte UAT-uri, care se găsesc la o distanţă mai mare de 50 de kilometri. Campania probabil că se va derula inclusiv în luna martie”, a declarat miercuri, în cadrul şedinţei de Colegiu Prefectural, directorul Agenţiei Judeţene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) Sălaj, Mircea Pop.
Ajutorul social se acordă persoanelor singure sau familiilor cu reședința legală în România dacă venitul net lunar al persoanei singure sau al familiei este mai mic decât venitul minim garantat.
Beneficiază de ajutor social și persoanele fără domiciliu sau reședință și fără locuință aflate în situație de nevoie, pe baza declarației pe propria răspundere că nu au mai solicitat ajutorul social de la alte primării.
Persoanele fără locuință beneficiază de ajutor social numai pe perioada în care se află în evidența serviciilor publice de asistență socială din cadrul comunei/orașului/sectorului în care locuiesc.
Valoarea ajutorului social este de la 142 de lei, pentru o persoană, până la 527 de lei, pentru familii cu cinci membri.
În Sălaj, în luna ianuarie au fost acordate 2.840 ajutoare sociale, în valoare totală de 971.576 lei.