Vanătoarea șoferilor care incalcă legea pe bulevard se amană
Cele cinci radare fixe de pe bulevardul Mihai Viteazu nu vor fi puse în funcțiune curând, după cum ne-a informat Radu Nistorescu, adminstratorul public al Primăriei Zalău. Motivul este că încă se lucrează la configurarea datelor care vor fi puse la dispoziția poliției, organul abilitat să sancționeze contravențiile.
La începutul lunii mai, cele cinci radare – instalate în 2013, odata cu înlocuirea semaforizarii din oras – au trecut printr-un proces de întretinere. Asta cu toate ca n-au functionat niciodata. Motivul pentru care nu functioneaza nici în ziua de azi este ca nu a fost semnat înca acordul între Inspectoratul de Poliție Județean Sălaj și Primăria Zalău, IPJ Salăj fiind singura instituție abilitată să dea amenzi.
Radu Nistorescu spune că se lucrează la baza de date, și nu are nicio previziune pentru ca în viitorul apropiat să fie puse în funcțiune aceste radare. „Am actualizat recent baza de date pentru a calcula volumul de munca. Va mai dura ceva până când protocolul va fi semnat. Protocolul este la dispoziția poliției. Sper ca în viitor să se semneze, pentru că este păcat ca aceste radare pe care s-au cheltuit atâția bani să nu funcționeze, ne-a spus Radu Nistorescu.
Pe bulevardul Mihai Viteazul sunt montate cinci radare fixe, care au menirea sa depisteze soferii care depășesc viteza legală sau trec pe roșu. stop_coloana Șoferii din Zalău au avut peste doi ani răgaz să se acomodeze cu supravegherea fără să primescă amenzi acasă. Consiliul Local Zalău a aprobat în luna aprilie 2014 încheierea unui protocol de cooperare între Primăria Zalău și Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), pentru a putea fi puse în funcțiune cele cinci radare fixe. STS a realizat co-nexiunea securizată între dispeceratul Sistemului de management al traficului, stabilit la sediul DGADP, și bazele de date ale Ministerului de Interne.
Testele făcute după montarea radarelor arată că pe zi se înregistrează cel puțin 300 de încălcări ale legislației rutiere pe bulevard.
Șoferii din Zalău sunt de părere că sistemul de semaforizare îi dezavantajează, pentru că semafoarele țin culoarea verde foarte puțin și, în lipsa cronometrelor de la vechile semafoare, pericolul de a fi surprins pe roșu este mare.
