Daca la inceputul anului, sezonul estival parea iremediabil compromis de criza care a golit buzunarele romanilor, reducerile de pret oferite de operatorii interni si internationali de servicii de turism au salvat atat vacantele turistilor, cat si afacerile din domeniu. Oferte de neconceput in anii anteriori, cum ar fi cazare gratuita in insulele grecesti, platind doar costul transportului cu avionul pana acolo, au reusit sa-i faca pe romani sa nu renunte, nici in aceste vremuri dificile, la vacanta.
Turistii vaneaza ofertele speciale
Mai mult, anul 2009 a insemnat si o cu totul alta abordare a vanzarii pachetelor turistice. „Daca pana acum trebuia sa platesti integral vacantele pana cel tarziu in aprilie – ne-a explicat, Corina Muresan, directorul Agentiei Avias Transilvania – in acest an se poate achita totul cu doar cateva zile inainte, mai ales ca apar zilnic tot felul de oferte speciale. Iar turistii vaneaza aceste oferte speciale”. Ofertele aduc reduceri de pana la 20 de procente fata de preturile comunicate de operatori la inceputul sezonului sau propun un concept inedit de vacanta. Asa este – a precizat Corina Muresan – oferta „Copii, luati-va parintii la mare”, prin care mai multi hotelieri de pe litoralul romanesc acorda gratuitate la cazare pentru copiii mai mici de 12 ani.
Oferta cea mai buna
Cea mai sigura metoda de a cumpara un pachet turistic avantajos ca pret si garantat din punct de vedere al serviciilor oferite este apelarea la ajutorul agentiilor de turism. Sunt singurele care pot sa asigure clientii ca ceea ce platesc o sa si primeasca, reprezentantii agentiilor verificand la fata locului conditiile oferite de fiecare destinatie pe care o promoveaza. „Nu tot ceea ce vad turistii pe internet sau pe pliante este real. De aceea, inainte de a trimite clientii la un hotel, noi ne trimitem acolo agentul, care face propria evaluare a serviciilor oferite de hotelul respectiv” – a subliniat directorul Avias. „Functionam in Zalau, un oras mic, si vrem sa functionam pe termen lung. De aceea vrem sa ne asiguram ca potentialii nostri clienti vor fi multumiti de serviciile oferite si ca vor reveni si la anul”, a adaugat Corina Muresan. Ideea a fost sustinuta si de Gabriel Farnas, reprezentantul Agentiei Gamma Tour, care ne-a declarat: „Nu ne permitem sa avem clienti nemultumiti. Facem totul astfel incat sa ne putem privi clientii in ochi dupa ce le oferim serviciile, si, de ce nu, sa revina si la anul”.
Problema vacantei, rezolvata de agentii
Un alt avantaj al cumpararii biletelor de vacanta prin agentie este pretul, deoarece, cumparand in „cantitati” mari, agentiile negociaza si obtin de la marii operatori preturi mult mai bune decat direct la receptie. De altfel, la receptie nu se acorda nici o oferta speciala, acestea fiind atributul exclusiv al agentiilor.
Deloc de neglijat este si avantajul compararii diverselor oferte pe care le au, pentru perioada vizata, agentiile de turism, dar si faptul ca se lucreaza, de regula, cu parteneri verificati, pe oferte verificate.
Bilete de avion, emise pe loc
In plus, majoritatea agentiilor de turism ofera si posibilitatea cumpararii biletelor de avion necesare pentru vacanta direct, fara nici un fel de complicatii legate de rezervari on-line si fara drumuri inutile in alte orase. Agentia Avias Transilvania, spre exemplu, fiind singura din Salaj acreditata IATA (Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni), poate emite chiar ea biletele, si inca pe loc.