La finele acestei luni, am putea afla cine construiește drumul expres de la Satu Mare până la granița cu Ungaria. CNAIR are termen pe data de 27 noiembrie pentru a desemna câștigătorul.
Drumul expres Satu Mare–Oar este o investiție în valoare de 1.087.359.000 de lei și va asigura legătura cu autostrada din Ungaria prin viitorul punct de trecere al frontierei de la Oar, acolo unde se va continua cu drumul expres M49 pe care vecinii maghiari îl construiesc pe partea lor.
Pe traseul Drumului Expres Oar–Satu Mare, denumit “Someș Expres”, care va avea o lungime de aproximativ 11 kilometri, cu două benzi pe sens, se vor construi inclusiv: două noduri rutiere, două parcări (câte una pe fiecare parte), un Centru de Întreținere și Control.
Au depus oferte pentru realizarea lucrării companii din România, Ungaria și Turcia. Este vorba despre Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (lider) – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (Ucraina – România), CONSTRUCTII ERBASU SA (România), Asocierea DUNA GROUP EURÓPA (lider) – DUNA CONSTRUCTII RO SRL – DUNA NRG (Ungaria – România), ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (Turcia), Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL (lider) – SELINA SRL – ILGAZ INSAAT TICARET AS – IBB HIB ROMÂNIA SRL – ILGAZ CONSTRUCTION SRL – BOG’ART SRL (România – Turcia).
În județul Cluj, lucrările pentru construcția drumului expres care va asigura legătura între A3 și DN1 avansează.
Asocierea de constructori români și spanioli a ajuns la un stadiu fizic de 65% cu șantierul.
“Pe cei 5 km ai noului drum expres (DEx4), trebuie să se circule în primul trimestru al anului viitor (2025).
După finalizare, acest drum expres, construit prin Programul Transport (PT), va descongestiona în mare parte parte circulația din zona municipiului Cluj Napoca”, spune directorul CNAIR, Cristian Pistol.