Capitol tragicomic în construirea tronsonului de autostradă Gilău-Nădășel, de mare interes și pentru sălăjeni, pentru că ar face legătura cu Autostrada Transilvania de pe drumul Zalău Cluj-Napoca (E81). In drumul lor spre centrul țării, pentru sălăjeni ar fi cel mai apropiat punct de intrare pe autostradă.
Promisiunea era că tronsonul va fi gata undeva prin aprilie. Au fost probleme și termenul probabil nu va fi rspectat. Mai nou, rezultă că s-ar putea să avem gata acest al autostrăzii în acest an, dar să nu poată fi utilizat.
Chiar dacă problema privind tăierea pădurii prin care trece tronsonul Gilău – Nădășel a fost rezolvată, acum șantierul se confruntă cu o altă problemă. Și anume, nu se poate realiza podul care ar lega tronsonul Gilău – Nădășel de Gilău – Câmpia Turzii. Cu alte cuvinte, tronsonul rămâne izolat și impracticabil.

Nu s-a făcut nici măcar licitația pentru podul de legătură
Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a anunțat la sfârșitul lunii trecute, în urma unei vizite, pe șantierul autostrăzii Transilvania, chiar la tronsonul Gilău – Nădășel, de 8,7 km, că această bucată de autostradă va fi gata în acest an. Ministrul nu a vorbit nimic despre cum se va lega acest tronson cu celălalt tronson dat deja în folosință, dintre Câmpia Turzii și Gilău, de 52 de km. Cele două segmente vor fi unite printr-un pod, pentru care nu s-a făcut până în prezent nici măcar licitația. De fapt, s-a făcut o licitație, dar Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a considerat că ofertele înaintate nu au fost conforme, și a anulat-o. Firmele interesate au contestat mai departe decizia la CNSC și în justiție, ceea ce a întârziat și mai mult procedura de selectare a unui constructor.
Acum, autoritățile sunt în situația în care urmează să scoată din nou la licitație execuția acestui pod, iar surse din CNADNR au declarat pentru Ziua de Cluj că anunțul de licitație va fi postat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) în luna aprilie stop_coloana a acestui an, urmând ca termenul de execuție să fie de 5 – 6 luni.
Autoritățile încearcă astfel să finalizeze cumva acest pod până la sfârșitul anului, pentru a nu ajunge în situația tragiccomică să aibă gata tronsonul Gilău – Nădășel în 2016, dar să nu se poată lega de restul autostrăzii din cauza acestui obiectiv.

Totul a rămas baltă după Bechtel
Istoria podului peste Someș în cauză este veche. El a fost inclus inițial în lotul de autostradă pe care trebuia să-l facă Bechtel. Compania americană a început lucrul la pod, dar nu l-a terminat, deoarece în 2013 a fost reziliat contractul pe care îl avea cu statul român. Interesant este faptul că atunci când s-au licitat cei 8,7 km de autostradă dintre Gilău și Nădășel, în 2011, nu a fost cuprins și acest pod în respectiva lucrare, pentru că la acel moment era în lucru la Bechtel, rezilierea contractului cu firma americană fiind făcută după finalizarea licitației pentru tronsonul Gilău – Nădășel.
CNADNR s-a confruntat recent cu problema pădurii de pe traseul Gilău – Nădășel. Lucrările au fost blocate o perioadă din cauza pădurii. CNADNR a obținut de-abia în prima zi din luna martie 2016 ordinul de ministru necesar pentru ca pădurea respectivă, cu o lungime de un km, să poată fi defrișată.
Lucrările la tronsonul Gilău – Nădășel, cu o lungime de 8,7 km, aflate într-un stadiu avansat de execuție, au fost demarate în august 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition – Tehnostrade. Costul lor se ridică la 59 de milioane de euro, iar finanțarea este asigurată doar de la bugetul de stat, conform Ziua de Cluj.