Transportul public din Zalău a devenit mai modern. Nu doar prin înnoirea parcului auto, prin fonduri europene, ci și prin implementarea sistemelor electronice de achiziție a abonamentelor, a biletelor prin SMS sau a investițiilor realizate pentru modernizarea autobazei.
Raportul de activitate pe anul 2021 al societății de transport în comun din municipiu, publicat de Primăria Zalău, arată că unicul acționar este Consiliul Local Zalău.
În baza contractului de mandat încheiat între Transurbis SA și directorii unității s-au întreprins măsuri de organizare, conducere și gestionare a activității în vederea realizării obiectivelor și indicatorilor de performanță stabiliți.
Călătorii TUZ au la dispoziție 45 de linii
Așa cum arată raportul, transportul public de călători s-a realizat anul trecut cu 65 de autobuze din dotare, din care 20 sunt electrice.
Au fost parcurși peste 1,6 milioane de kilometri efectivi pentru realizarea activității de transport, iar valoarea combustibililor consumați (motorină, ADBlue, benzină, lubrifianți) a fost în sumă de 1,36 de milioane de lei. Motorina a fost achiziționată conform prevederilor legale în vigoare, prin licitație publică, firma caștigătoare fiind S.C. Oscar SRL. Cheltuielile privind achiziția pieselor de schimb, anvelope și acumulatori au crescut anul trecut din cauza creșterii cursului leu/euro la suma de 652 de mii de lei.
”Activitatea de transport se desfășoară cu un număr de 58 programe zilnice de luni până vineri, cu un număr de 26 programe în zilele de sâmbătă și 24 programe în zilele de duminică. În prezent se circulă pe 45 de linii din care 7 principale și 38 secundare. Aceste programe au fost efectuate cu un număr de 73 șoferi”, se precizează în document.
Prin activitatea de control trafic s-au întocmit 401 procese verbale de contravenție și s-au încasat peste 17 mii de lei din cele 434 de bilete cu suprataxă vândute.
Societate de stat fără datorii
În privința activității compartimentului financiar contabil, raportul de activitate arată că Transurbis SA nu are datorii nici la bugetul de stat sau la bugetul asigurărilor sociale, dar nici către furnizori. Toate situațiile financiare precum și declarațiile au fost depuse la termenele prevăzute de legislația în vigoare, iar acționarului unic – bugetului Consiliului Local Zalău – i-a fost plătită suma de peste 415 mii de lei.
Suma de 23.463,29 lei a fost plătită ca venituri realizate din închirieri de bunuri aparținând domeniului public conform Legii nr. 213/1998; suma de 292.413 de lei din dividende de repartizat acționarului conform OG 64, iar suma de 99.674 de lei din redevențe plătite acționarului conform contractului de gestiune.
”La data de 31 decembrie 2021 SC Transurbis SA nu înregistrează restanțe la plata Obligațiilor către Bugetul de Stat și Bugetul Asigurărilor Sociale de Stat, precum și către Furnizori, conform termenelor contractuale încheiate. Principiile avute în vedere de către conducerea SC Transurbis SA în gestionarea eficientă a mijloacelor financiare, a resurselor umane și materiale în vederea eficientizării domeniului de activitate sunt efectuarea transportului public local de călători în condiții de eficiență economică; capacitatea unității de a onora obligațiile de plată conform termenelor legale și contractuale; utilizarea eficientă a activelor de care dispune unitatea; previziunea critică a resurselor disponibile utilizate în vederea realizării veniturilor și diminuarea cheltuielilor; perfecționarea personalului, îmbunătățirea performanțelor și satisfacția salariaților”, se specifică în document.
Transportul local din municipiul încă lasă de dorit! Începând de la mijloacele de transport pana la ținuta , limbajul și comportametul conducătorilor auto!!!
Jale. 1.N-ai de unde lua bilete în afară de dispecerat. Circulă rar și haotic. 2.Bilete scumpite cu 50% în ultima lună. Așa încurajeaza primăria transportul în comun. În loc sa scoată bani din parcări (așa ar fi normal, ca fumul sa coste), primăria taxează suplimentar călătorii de pe autobuze.