Pretul transportului unui TIR pe calea ferata pe ruta Bucuresti-Arad este mai redus decat costul deplasarii acestuia pe sosea, respectiv 250 euro, fata de 320 euro, a declarat subsecretarul de stat in ministerul de resort Constantin Axinia, la lansarea unui transport experimental pe ruta respectiva. Transportul camioanelor cu trenul dureaza circa 17 ore, timpii urmand sa fie redusi la zece ore, inclusiv prin scurtarea duratei reviziilor.
Axinia a adaugat ca exista discutii cu Ministerul Mediului, care ar putea aloca bani pentru a subventiona acest tip de transport , denumit RO-LA.
La randul sau, secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Eusebiu Pistru, prezent la lansarea cursei experimentale, a spus ca in luna septembrie pot incepe transporturi RO-LA regulate. El a afirmat ca soferii nu pot parcurge distanta dintre Bucuresti si Arad in zece ore decat daca nu respecta timpii de conducere. „Ei fac zece ore doar daca nu respecta timpii de conducere, altfel, daca i-ar respecta, distanta ar parcurge-o in 20 de ore, pentru ca regulamentul spune ca au voie sa conduca patru ore si jumatate, apoi urmeaza o pauza de 45 de minute, dupa care pot conduce iar patru ore si jumatate si din nou urmeaza o pauza de odihna de 11 ore”, a spus Pistru.
Intrebat daca Ministerul Transporturilor intentioneaza sa introduca obligativitatea de a muta camioanele de pe sosele pe tren, Pistru a raspuns ca acest lucru este imposibil. „Nici nu avem vagoane ca sa transportam toate TIR-urile”, a afirmat oficialul ministerului.
Directorul general al CFR Marfa, Calin Gratian, a spus ca parcul companiei numara 160 de vagoane de tip RO-LA, cumparate in perioada 2001-2003. Potrivit lui Gratian, CFR Marfa ar putea efectua zilnic trei-patru curse a cate 21 de vagoane.