Torentului ocupă prima poziţie, Crasnei este pe doi şi Porolissum pe trei. Insă, „in general cam toate sunt praf”, spune un taximetrist.
Topirea zăpezii, mate-rialele antiderapante, lucrările la canalizare, dar şi asfaltarea de mantuială au făcut ca drumurile din municipiu să se macine, iar in urma lor să rămană adevărate cratere. Pe unele străzi s-a schimbat sistemul de canalizare, iar pe altele alimentarea cu apă, urmand ca anul acesta să se şi asfalteze. Locuitorii urbei de la poalele Meseşului spun că in multe zone ale oraşului s-au inceput lucrări, dar nu s-au finalizat.
Cu ajutorul a patru taxi-metrişti, de la două firme importante din oraş, ne-am propus să alcătuim „topul celor mai proaste străzi din Zalău”. „In general cam toate sunt «praf», dar cel mai mare dezastru este pe strada Torentului, Crasnei şi Porolissum, in zona Peco”, ne-a spus ieri Viorel Coste, un taximetrist trecut de varsta a doua. Mergand mai departe, ceilalţi trei taxi-metrişti confirmă topul făcut de colegul lor de breaslă. „De departe cea mai distrusă stradă este Torentului, după care strada Crasnei şi Porolissum. Dar nici pe Unirii şi in zona Astralis nu se circulă foarte bine din cauza lucrărilor la canalizare”, afirmă un alt şofer. „Mai puteţi trece in top şi Ghergariu, Decebal şi Parcului”, completează un taximetrist. Pe langă belelele cu craterele din asfalt, şoferii se confruntă şi cu clienţii nemulţumiţi de confortul maşinilor. „Ne mai intreabă clienţii de ce bat bucşile. Şi dacă le schimbăm azi, pe maine incep să bată din nou pentru că nu-l pot lăsa pe om să meargă pe jos acolo unde sunt gropi”, se plange Vasile Gurzău.
Străzile bune sunt cele de care nu ai nevoie
In Zalău sunt şi străzi bune, recent făcute, insă acestea sunt prea puţin folosite de către şoferi. „Autostrada” din cartierul Meseş, primul tronson din noua centură a oraşului şi porţiunea de drum din spatele Inspectoratului Şcolar sunt cele mai noi şi bune drumuri din municipiu, insă acestea nu prea sunt folosite. „In cartierul Meseş nu se prea circulă. Avem puţine comenzi din zona aia pentru că sunt puţine case şi toţi de acolo au maşini”, spune Viorel Coste. Taximetriştii folosesc centura doar atunci cand au comenzi in zona Valea Miţii şi pentru a nu-şi „rupe” maşinile preferă să folosească noua şosea ocolitoare a oraşului.
Primăria vrea să reabiliteze bulevardul
La ultima discuţie avută cu primarul Radu Căpil-naşiu pe tema reabilitării străzilor din Zalău, acesta ne declarase că: „Anul acesta dorim să frezăm şi să refacem covorul asfaltic in zona Strada Eminescu – cartier Stadion şi pe străzile Decebal, Parcului, in zona Grădinii Poporului şi in cartierul Traian”. Cand s-a depus la ministerul Dezvoltării proiectul pentru reabilitarea a 15 kilometri de drum in Zalău, comisia de urbanism a hotărat că prioritate are bulevardul Mihai Viteazul şi străzile Corneliu Coposu, Decebal, George Coşbuc pană in intersecţia cu Andrei Mureşanu şi strada 22 Decembrie 1989, fostă Crasnei.