Imagine desprinsa din raportul de activitate al primarului Radu Capilnasiu pe anul 2012

Capitala judetului Salaj are aproximativ 57.000 de locuitori. Destul de monoton si sarac, Zalaul nu este un oras al marilor schimbari. Putem avea o viziune de ansamblu daca aruncam o privire prin raportul de activitate al primarului pe anul 2012, din care extragem cate ceva din ceea ce s-a facut si o suma de curiozitati care caracterizeaza orasul.

Investitii
Bugetul de investitii al Primariei Municipiului Zalau in 2012 a fost de 26.133.350 lei, din care 17.505.430 lei din bugetul local de dezvoltare, 8.501.920 lei din credit, iar 126.000 lei din veniturile proprii ale unor unitati din subordinea Consiliului Local (unitati de invatamant, DGADP).
Printre cele mai interesante investitii din 2012 am cules:
-”Reabilitarea imobilului de pe str. 22 Decembrie 1989, nr. 3” (fost club
al tineretului), in prezent sediul Casei Municipale de Cultura Zalau.
-”Amenajare spatii de joaca pentru copii” – beneficiar DGADP Zalau (realizat 99,49%)
-”Siguranta publica in municipiul Zalau prin montarea de sisteme de supraveghere video in spatii publice” (realizat 69,0 %).
-”Sistem de incalzire a apei cu energie solara la internatul de la Liceul teoretic Gh. Sincai” – lucrare finalizata
-”Achizitionarea sistemului de alarmare antiefractie la scoli” – lucrare finalizata
-”Achizitie soft pentru probleme de evidenta contabila la 16 unitati de invatamant” – lucrare finalizata.
-”Dotari si sistem de alarmare antiefractie la Sala Sporturilor din municipiul Zalau” – lucrare finalizata.
-”Amenajare peisagera a Parcului Central Municipal Zalau” – lucrare in curs de executie, prin fonduri europene.
-”Reparatii capitale la Stadionul municipal” – lucrare finalizata
-”Instalatii de udare spatii verzi in Parcul central si Sala sporturilor” – lucrare in curs de executie.
-”Achizitionarea unei suprafete sintetice pentru jocul de volei in competitii europene la Sala Sportu-rilor” – lucrare finalizata.
-”Contributie la imbunatatirea sistemului de alimentare cu apa, cana-lizare menajera si epurare din zona Cluj – Zalau” – serviciu realizat
-”Reabilitare capela cimitir muni-cipal” – lucrare in curs de executie
-”Centrul multifunctional pentru persoane varstnice „Tinerete fara batranete” din municipiul Zalau” – lucrare finalizata prin fonduri europene.
-”Sistem de management al traficu-lui in municipiul Zalau” – lucrare in curs de executie, prin fonduri europene.

Achizitii
Un singur contract a fost atribuit prin licitatie deschisa in 2012 – „Ser-viciul public de salubrizare – Activitatile de deratizare, dezin-sectie” din municipiul Zalau, in valoare de 1.234.766,54 lei.
Cinci contracte au fost incheiate prin cerere de oferte – de prestari servicii, in valoare de 445.706,37 lei.
62 de contracte au fost atribuite prin achizitie directa, in valoare de 1.037.632,25 lei.

Curiozitatile din capitala judetului Salaj
In anul 2012 s-au realizat activitati de urmarire silita pentru 5.435 contribuabili, cu sume restante cumulate de 7.289.842,70 de lei, din care 4.859 contribuabili persoane fizice, cu sume restante de 3.360.476,21 de lei si 576 contribuabili persoane juridice, cu sume restante de 3.929.364,49 de lei.
In aceeasi perioada au fost primite spre debitare 11.148 titluri executorii emise de alte organe competente, constand in: amenzi circulatie, amenzi contraventionale aplicate de catre Directia Publica Comunitara de Evidenta Persoanei, Politie, amenzi aplicate de catre SC TRANSURBIS SA, Garda Financiara, Politia Locala, DGADP, scrisori de debitare emise de catre instantele de judecata etc.
In baza acordului incheiat pe o perioada de patru ani cu S.C. Doralex Euro S.R.L privind activitatea de ridicare si transport a autovehiculelor stationate neregulamentar pe domeniul public, in anul 2012 au fost ridicate si, dupa caz, transportate 650 autovehicule, din care 175 au fost ridicate si ulterior eliberate pe loc, proprieta-rii acestora achitand doar taxa de ridicare. Un numar de 475 autovehicule au fost ridicate, transportate si depo-zitate in spatiul detinut de catre operatorul acestui ser-viciu S.C. Doralex Euro S.R.L Suma virata Primariei Municipiului Zalau in anul 2012 de catre S.C. Doralex Euro S.R.L., in urma prestarii serviciului de ridicare a autovehiculelor stationate neregulamentar a fost de 15.750 lei.
In anul 2012 au fost convocate 18 sedinte ale Consiliului Local al Municipiului Zalau, din care 12 sedinte ordinare si 6 sedinte extraordinare. In cadrul acestor sedinte au fost adoptate 264 hotarari – 24 cu caracter normativ si 240 cu caracter individual.
Activitatea Centrului de Relatii cu Publicul s-a concretizat in anul 2012 in 60.109 documente inregistrate la registratura institutiei, din care 27.775 documente – prin Centru de Relatii cu Publicul. S-au inregistrat si s-au preluat zilnic circa 116 cereri, documentatii.
Primarul Municipiului Zalau, Capilnasiu Radu, a acordat cetatenilor un numar de 420 audiente. Secretarul Municipiului Zalau, Potrovita Stelian, a acordat cetatenilor un numar de 48 audiente. Viceprimarul Municipiului Zalau, Cota Gabriela Daniela, a acordat cetatenilor un numar de 162 audiente. Viceprimarul Municipiului Zalau, Sojka Atila, a acordat cetatenilor un numar de 35 audiente. Viceprimarul Municipiului Zalau, Fazakas Nicolae, a acordat cetatenilor un numar de 60 audiente.
La Stadionul Municipal, in conformitate cu prevede-rile proiectului de Buget pe anul 2012 au fost executate lucrari de reparatii capitale ale toaletei pentru spectatori, in valoare de 66.066 lei, iar lucrari de reamenajare a terenului de joc gazonat in valoare de 28.700 lei.
La sfarsitul anului 2012, in cadrul firmei de transport in comun S.C. Transurbis S.A. Zalau erau 158 salariati. Castigul mediu lunar brut, realizat pe salariat a fost in suma de 1.506 lei. TRANSURBIS are in dotare 45 autobuze, o autobasculanta, un tractor, un motostivuitor si 4 autoturisme. Autobuze BMC Procity – 5 bucati (an de fabricatie 2010).Autobuze IRISBUS – 2 bucati (an de fabricatie 2006).Microbuse IVECO Daily – 10 bucati (an de fabricatie 2005).Autobuz Mercedes Benz O 345/Conecto – 5 bucati (an de fabricatie 2005).Autobuz Mercedes Benz O 405 – 2 bucati (an de fabricatie 1990, 1991)
Autobuze MAN SL 202 – 5 bucati (an de fabricatie 1988).Autobuze ISUZU MD 22 B – 5 bucati (an de fabricatie 1999). Autobuze 112 UDM – 10 bucati (cu ani de fabricatie din 1988 ÷ 1996).Autobuze articulate 117 UD – 1 bucata (cu ani de fabricatie 1995 ÷ 1996)
In cursul anului 2012 au fost parcursi 1.662.681 km, fata de anul 2011, cand au fost parcursi un numar de 1.729.682 km. Pentru efectuarea acestor kilometri s-a consumat o cantitate de 473.235 de litri de motorina. De unde motorina? Motorina s-a achizitionat prin licitatie pu-blica, firma castigatoare fiind S.C. PETROM S.A. Contractul incheiat cu S.C. PETROM S.A. este in valoare de 3.023.464,72 de lei pentru o cantitate de motorina de 540.000 de litri, la un pret unitar de 4,51 de lei pe litru fara TVA (pret valabil 30 de zile de la data licitatiei).
La sfarsitul anului 2012 s-au inregistrat 1.577 de procese verbale de constatare a contraventiei, precum si 725 de bilete cu suprataxa. Cuantumul unei amenzi este de 100 de lei, iar a unui bilet cu suprataxa este de 40 de lei.
Veniturile din vanzarea biletelor au fost in valoare de 1.933.828 lei. Venituri din vanzarea abonamentelor au fost in valoare de 1.663.888,24 lei.

Stiati ca…?
S-au reparat strazi in valoare de 5.317.232 de lei. Reparatii prin plombari asfaltice, in suprafata de 14.278 metri patrati, cu o valoare de 962.221 lei. Colmatari fisuri in asfalt, pe carosabil si pe langa capace carosabile, cu o suprafata de 3.175 metri liniari, in valoare de 38.576 de lei. Reparatii (carosabil, trotuar, zid sprijin, montat borduri), cu o suprafata de 29.978 mp, in valoare de 2.144.398 de lei.
S-au efectuat lucrari de salubrizare, deszapezire in valoare de 1.534.450 de lei. Maturat mecanizat – in medie 150.000 metri patrati zil-nic. Maturat manual – in medie 82.368 metri patrati zilnic. Stropitul strazilor – in medie 250.000 metri patrati zilnic. Lucrari de deszapezire in valoare de 935.059 de lei.
S-au efectuat lucrari de ecarisaj in valoare de 170.491 de lei. Activitati de capturat caini sanatosi, bolnavi, adunat cadavre de pe domeniu pu-blic si expediat cadavre la Protan Dej. Activitati de ingrijire caini (castrari, deparazitari, vaccinari, crotaliere). Activitati de intretinere adapost caini (dezinfectarea adapostului)
S-au efectuat lucrari pentru amenajarea si intretinerea zonelor verzi in valoare de 16.237.300 de lei. Toaletat arbori – 1.390 buc; doborat arbori – 97 buc; cosit gazon – 1.830.950 mp; tuns gard viu – 288.422 mp; plantat gard viu – 1.340 ml; plantat arbori si arbusti – 2138 buc; semanat gazon – 7990 mp; plantat flori – 50.386 buc; ingropat, dezgropat, taiat, sapat trandafiri – 1933 buc; intretinerea rabatelor de flori anuale si bienale, a ghivecelor ornamentale si jardinierelor – 11.524,5 mp; montat banci noi – 46 buc;

Printre cele mai putin scumpe si printre cele mai eficiente primarii
In ceea ce priveste calitatea si eficienta serviciilor de utilitati pu-blice, din datele Institutului pentru Politici Publice publicate in iunie 2012 reiese ca Municipiul Zalau se afla pe locul 37 din 39 in clasamentul celor mai scumpe primarii de municipii resedinta de judet in mandatul 2008-2012 si pe locul 7 din 39 in clasamentul celor mai eficiente. In clasamentul celor mai scumpe primarii s-au luat in considerare urmatorii indicatori de cost la nivelul anilor 2008 – 2011: tariful apei potabile la consumatorii casnici, tariful salubrizarii la populatie, pretul gigacaloriei platit de consumatorii casnici, costul mediu anual de intretinere a spatiilor verzi, costul iluminatului public per capita, costul modernizarii unui kilometri de strada. Acesti indicatori au fost calculati pe baza datelor oficiale furnizate de catre primarii. In clasamentul celor mai eficiente primarii s-au luat in considerare urmatorii indicatori de calitate: ponderea pierderilor de apa in retea, ponderea colectarii selective a deseurilor, ponderea pierderilor de energie termica in sistem, ponderea ilumina-tului public, suprafata spatiului verde pe locuitor. Indicatorii au fost calculati pe baza datelor oficiale furnizate de catre primarii.