Cursurile anului scolar 2018-2019 vor începe luni, 10 septembrie 2018, iar durata anului scolar 2018-2019 este de 34 de saptamâni (168 de zile lucratoare). Semestrul I dureaza 17 saptamâni, iar semestrul al II-lea are 16 saptamâni.

rn

Conform datelor publicate prin Ordinul ministrului Educatiei Nationale nr. 3.220/2018 privind structura anului scolar 2018-2019, elevii încep scoala luni, 10 septembrie 2018. Elevii au programate mai multe perioade de vacanta în anul 2018-2019:

rn

-vacanta pentru clasele din învatamântul primar: 9 zile (27 octombrie – 4 noiembrie 2018);
-vacanta de iarna: 23 de zile (22 decembrie 2018 – 13 ianuarie 2019);
-vacanta intersemestriala: 9 zile (2 – 10 februarie 2019);
-vacanta de primavara: 16 zile (20 aprilie – 5 mai 2019);
-vacanta de vara: 93 zile (15 iunie – 15 septembrie 2019).

rn

Elevii din clasele terminale ale învatamântului liceal încheie cursurile mai devreme, în data de 31 mai 2019, iar cei din clasa a VIII-a, în data de 7 iunie 2019.

rn

Pe parcursul anului scolar, profesorii pot alege programele internationale Junior Achievement. Acestea sunt implementate în parteneriat cu Ministerul Educatiei Nationale, conform protocolului nr. 10184/14.05.2003, iar kiturile gratuite JA (manuale aprobate, ghiduri pentru profesori, training, programe didactice, planificari calendaristice) au acordul MEN în vederea utilizarii la clasa, conform Notei nr. 3637/11.10.2017 si anexei acesteia. Programele Junior Achievement sunt adaptate specificitatii si categoriilor de vârsta din sistemul educational românesc, iar participantii primesc certificate pentru implementarea acestora. Cele mai bune rezultate ale tinerilor si profesorilor care au urmat programele internationale Junior Achievement sunt onorate si premiate la Gala JA Hall of Fame, pe 22 mai 2019, la Ateneul Român.

rn

Programul national scoala altfel 2018-2019
Programul national scoala altfel 2018-2019 se deruleaza în perioada 1 octombrie 2018 – 31 mai 2019 si are o durata de 5 zile lucratoare consecutive.

rn

Scopul acestuia este sa contribuie la dezvoltarea capacitatii de învatare si a abilitatilor socio-emotionale în rândul copiilor prescolari/elevilor.