O aplicație extrem de utilă, dedicată persoanelor nevăzătoare sau cu deficiențe de vedere, a fost lansată, vineri, 16 februarie, în 46 de oficii poștale din țară. Step Hear, un proiect inițiat anul trecut la un oficiu poștal din București și extins acum la nivel național, comunică un mesaj audio care conține toate informațiile necesare pentru a ghida, în condiții de siguranță, utilizatorii.
La Zalău, în incinta Oficiului Poștal nr.1, situat pe strada Parcului, a fost implementat un sistem hight tech care permite comunicarea cu aplicația. Aceasta se descarcă gratuit de pe AppStore și Google Play în telefonul mobil și, în momentul în care se interconectează cu senzorii instalați în oficiul poștal, comunică mesajul audio pre-înregistrat care ajută persoanele nevăzătoare sau cu deficiențe de vedere să ajungă la ghișeu sau la cutiile poștale, fără a mai avea nevoie de un însoțitor.
Lansarea aplicației, însoțită și de o demonstrație practică, a avut loc în prezența directorului Oficiului Județean de Poștă și Curierat Sălaj, Dorin Terec, și a președintelui Asociației Nevăzătorilor Sălaj, Adela Tirizică.
“Ne bucurăm extrem de mult de faptul că azi are loc, și la Zalău, lansarea unei aplicații extrem de importante pentru comunitatea nevăzătorilor din județul nostru. Step Hear este o aplicație de orientare pentru persoanele cu deficiențe de vedere. Aplicația are informații legate de locul de pornire, de locul unde ne aflăm, și furnizează informații atât despre exterior, cât și despre interior. Pentru noi este de o deosebită importanță, singura lumină pe care o puteți dărui persoanelor nevăzătoare este cea a cunoașterii și a informației. Dumneavoastră ați ales să ne ajutați în felul acesta, motiv pentru care vă felicităm și vă mulțumim din suflet”, a fost mesajul transmis de Adela Tirizică, președinte al Asociației Nevăzătorilor Sălaj.
Merită menționat faptul că, în județul Sălaj, Poșta Română este singura instituție care oferă această facilitate persoanelor nevăzătoare sau cu deficiențe de vedere.
La ora actuală, în România, sunt aproximativ 90.000 de persoane cu deficiențe de vedere și nevăzătoare. “Un număr semnificativ dintre aceștia fac parte din familia noastră de aproximativ 8 milioane de clienți, fiecare dintre ei fiind important pentru noi. Prin tehnologia implementată în cele 47 de oficii poștale, Poșta Română este una dintre puținele companii care oferă posibilitatea clienților cu aceste deficiențe să beneficieze de facilitățile care oferă un grad crescut de independență privind accesul la serviciile poștale”, spun reprezentanții Poștei Române.