Un proiect de hotărâre care prevede acordarea unor sporuri pentru condiții vătămătoare de muncă angajaților de la Administrarea Domeniului Public Zalău va fi supus joi, 30 august, votului consilierilor locali.

În data de 30 octombrie 2021 îşi încetează aplicabilitatea documentele eliberate de Direcţia de Sănătate Publică Sălaj, în baza cărora a fost acordat sporul pentru condiţii periculoase sau vătămătoare în procent de 10% pentru personalul contractual din
cadrul SADP Zalău, motiv pentru care, în luna august, a fost efectuată o nouă expertiză.

Concluzia a fost că personalul contractual din cadrul SADP Zalău îşi desfăşoară activitatea în locuri de muncă ce presupun condiţii periculoase sau vătămătoare, fapt ce rezultă din buletinele de determinare prin expertizare a locurilor de muncă.

Astfel, Direcția de Sănătate Publică Sălaj a efectuat măsurători care confirmă existenţa factorilor de risc pentru: Directorul executiv; Sef serviciu; Biroul Exploatarea şi Administrarea Parcărilor; Biroul Administrarea Pieţelor; Biroul Financiar – Contabilitate, Contracte; Biroul Managementului Traficului; Compartimentul Resurse Umane, Juridic, Achiziţii Publice şi Relaţii Publice.

Potrivit documentelor, Medicina Muncii din cadrul DSP Sălaj a identificat patru factori de risc, cu toate că înainte de verificări conducerea SADP Zalău a luat măsuri de normalizare a condiţiilor de muncă prin achiziţionarea unor scaune ergonomice, achiziţionarea de calculatoare şi monitoare, achiziţionare de uniforme şi echipamente de protecţie (halete, veste reflectorizante, tricouri, haine vătuite, bocanci protecţie, pelerine, căşti protecţie, mănuşi), aflăm din referatul care însoțește proiectul de hotărâre.

“Menţionăm că sumele necesare acordării sporului pentru condiţii vătămătoare pentru personalul contractual din cadrul Serviciului de Administrare a Domeniului Public Zalău, se încadrează în sumele prevăzute pentru cheltuieli de personal în bugetul anului 2021 şi respectă O.U.G. nr. 226/2020 privind unele măsuri fiscal-bugetare şi modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene. Urmare a celor menţionate mai sus propun aprobarea locurilor de muncă, a categoriilor de personal şi acordarea sporului pentru condiţii periculoase sau vătămătoare, în procent de 10%, pentru personalul contractual din cadrul SADP Zalău”, precizează referatul proiectului de hotărâre ce va fi supus votului consilierilor locali în ședința de joi, 30 septembrie.

Serviciul de Administrare a Domeniului Public Zalău este o instituţie publică, în subordinea Consiliului Local, care se gestionează ca activitate autofinanţată din venituri proprii şi din subvenţii din bugetul local, potrivit HCL nr. 421 din 23 decembrie 2020.
“Din documentele depuse de Serviciul de Administrare a Domeniului Public Zalău şi din analiza execuţiei bugetare la 15 septembrie 2021 cuantumul sumelor necesare pentru acordarea sporului de 10% se încadrează în prevederile bugetare aprobate pentru anul 2021 la capitolul cheltuieli de personal”, arată raportul de specialitate al administrației locale.