Pandemia de coronavirus a limitat accesul persoanelor în incinta Spitalului Județean de Urgență Zalău, pacienții și aparținătorii acestora sunt nevoiți să apeleze, în bună măsură, la comunicarea telefonică. Cea mai mare unitate spitalicească din județ anunță că a stabilit câteva regului de comunicare pentru angajații săi.
Micul ghid de vorbit frumos, intitulat „Cum răspundem la telefon în timpul serviciului” vine cu unele recomandări, astfel încât interacțiunea telefonică să fie mai politicoasă, mai clară și mai prietenoasă.
Potrivit regulilor stabilite, la telefon se răspunde cât mai repede posibil. Apoi, cel care a ridicat receptorul trebuie să se asigure că interlocutorul a sunat în locația corectă, astfel că orice conversație trebuie să înceapă prin a spune numele instituției, a serviciului sau a secției, apoi numele celui care a răspuns la telefon.
„Vorbiți clar și într-o manieră profesională, politicos și clar, concentrându-vă pe apel și menținând o discuție profesională. Pronunțați cuvintele clar, păstrați un ton al vocii moderat și vorbiți rar atunci când răspundeți la telefon, astfel încât apelantul să vă poată înțelege cu ușurință. Abordați o mimică prietenoasă în timpul convorbirii.(…) Există o diferență în totul vocii dacă zâmbești, ești încruntat sau plictisit, iar această diferență este percepută de persoana de la celălalt capăt al liniei telefonice. Practic, răspunzând la telefon cu un zâmbet, conversația va suna mai prietenoasă. Un clar și politicos <La revedere> sau <Vă mulțumesc> transmite ideea că s-a terminat conversația și interlocutorul poate închide”, explică reprezentanții Spitalului Județean de Urgență Zalău.