Cu un sistem inovator de injecție de combustibil, oamenii de știință promit că vor menține în viață motoarele diesel populare printre șoferi.

Pentru motoarele diesel au mai rămas doar câțiva ani de viață, deoarece din 2035 va fi interzisă vânzarea de mașini noi care încorporează motoare cu ardere internă.

Având în vedere însă popularitatea enormă a motoarelor termice, nu sunt puțini cei care fac eforturi majore pentru a găsi o modalitate de a le prelungi viața.

În favoarea motoarelor diesel sunt și cercetătorii de la Universitatea din New South Wales (UNSW Sydney), Australia, care au dezvoltat un sistem inovator care promite să mențină în viață motoarele diesel.

Aceasta este o tehnologie dublă de injecție directă de combustibil care va „injecta” atât motorină, cât și hidrogen, reducând emisiile de dioxid de carbon cu peste 85%.

Proiectul a început în urmă cu aproximativ 18 luni, iar după nenumărate ore de cercetare, oamenii de știință au reușit să reproiecteze motoarele diesel pentru a utiliza în mare parte (adică 90%) hidrogen drept combustibil.

Noul sistem inovator al cercetătorilor produce emisii de CO2 mult mai mici în comparație cu motoarele diesel existente și, prin urmare, poate juca un rol cheie în reducerea emisiilor de carbon, în special în Australia, unde mineritul, agricultura și alte activități industriale grele se bazează pe utilizarea extensivă a motorinei.

Este de remarcat faptul că noul sistem inovator al universității se bazează pe un motor diesel „tradițional” care injectează motorină. În același timp, însă, a fost adăugat un al doilea injector care „pulverizează” hidrogen direct în cilindru.

Hidrogenul folosit este „verde”, adică este produs prin electroliza apei cu energie electrică.

Potrivit cercetărilor universitare, injecția directă de hidrogen „verde” controlează starea amestecului din cilindru, eliminând emisiile nocive de oxizi de azot care reprezintă un obstacol major în calea comercializării motoarelor cu hidrogen.

Sursa ziare.com