Modificarile pe care Politia Romana le propune Parlamentului aduc amenzi mai mari pentru soferii indisciplinati, dar ii lasa cu permisul de conducere in buzunar.
O serie de modificari vor fi introduse in noul Cod Rutier. Politia Romana va inainta propunerile Parlamentului in toamna. Printre cele mai importante modificari se numara cresterea amenzilor si sanctionarea mai dura a soferilor violenti in trafic. In acelasi timp, se va renunta la sistemul de puncte de penali-zare si va fi introdus sistemul de raspundere obiectiva, care prevede ca toate amenzile de circulatie sa fie achitate de proprietarul masinii, indiferent cine se afla la volan.
Vitezomanii salajeni vor da un car de bani pe amenzi
Potrivit Mediafax, Liviu Popa, seful Politiei Romane, vrea sa mareasca amenzile pentru soferii care comit nereguli la regimul vitezei. Liviu Popa preciza intr-un interviu ca „daca o persoana isi permite sa cumpere un bolid, poate sa-si ia si o amenda de 2.000 de euro”. Daca vor fi adoptate, aceste masuri vor da batai de cap salajenilor, avand in vedere ca in judetul nostru, principala cauza a accidentelor este viteza excesiva. In schimb, permisele de conducere vor putea fi suspendate mai greu. Seful Politiei Romane a dat si un exemplu in acest sens: daca pana acum pentru depasirea liniei continue se suspenda permisul, dupa modificarea Codului Rutier aceasta masura va fi inlocuita cu una mai putin drastica.
Si batausii din trafic vor fi aspru pedepsiti
Noile masuri nu presupun introducerea sistemului de amenzi calculate dupa ve-nitul soferilor, asa cum se intampla in Elvetia, dar in schimb vor fi luati in vedere soferii care se bat sau se impusca in trafic. Conform masurilor despre care se discuta momentan, acestor so-feri le va fi suspendat dreptul de a conduce pe o perioada de doi ani, daca parlamentarii vor lua in considerare aceste modificari.
Noua oameni au murit anul acesta pe soselele din Salaj
Viteza excesiva este principala cauza a producerii accidentelor.
Mai putine persoane si-au pierdut anul acesta viata pe soselele din Salaj, comparativ cu anul trecut, desi numarul accidentelor clasificate ca fiind grave este mai mare. Asa arata o statistica a primelor sapte luni ale acestui an, oferita de Inspectoratul de Politie Judetean Salaj. Dintre cauzele producerii evenimentelor rutiere, pe primul loc se afla abaterile savarsite de catre conducatorii auto, dintre care viteza excesiva este cap de lista. Doi oameni au murit iar alti 22 au fost raniti grav, in urma celor 18 accidente produse anul acesta in Salaj din cauza vitezei excesive sau neadaptate la conditiile de drum.
Mai putini morti, mai multi raniti grav
Numarul accidentelor grave a crescut cu patru cazuri, insa doar noua dintre cei implicati si-au pierdut viata. Anul trecut, statisticile aratau ca 22 de oameni au murit in accidentele produse pe drumurile din Salaj. „Din analiza evenimentelor rutiere grave, inregistrate in primele sapte luni ale acestui an, la nivelul judetului s-au produs 103 accidente grave, soldate cu noua morti si 118 raniti grav, cu patru mai multe decat in perioada similara a anului trecut. A scazut insa numarul persoanelor decedate, cu 13, si a crescut cu sapte numarul ranitilor grav”, informeaza purtatorul de cuvant al IPJ Salaj, inspectorTincuta Dumuta, printr-un comunicat de presa. In acelasi comunicat se constata „o scadere cu 44 a accidentelor cu victime, o scadere cu 13 a persoanelor decedate, o crestere cu 7 a persoanelor ranite grav si o scadere cu 49 a celor ranite usor”.
Soferii filmati se tem de viteza
Cu toate ca cifrele arata o reducere a numarului de persoane care isi pierd viata pe sosele din judetul nostru, lipsa camerelor video care monitorizau traficul din zonele in care de obicei soferii calca pedala de acceleratie, ar putea scadea si mai mult numarul accidentelor. „Normal, actiunile desfasurate de agentii de politie in trafic influenteaza aceste scaderi, dar noi speram ca se va reveni la supravegherea traficului”, a precizat inspector Tincuta Dumuta, purtatorul de cuvant al Inpectoratului de Politie Judetean Salaj.
Politia cauta cadrul legal pentru radarele fixe
Camerele video de supraveghere a traficului nu functioneaza momentan. Potrivit informatiilor oferite de purtatorul de cuvant al Inspectoratului de Politie Judetean Salaj, inspector Tincuta Dumuta, utilizarea acestor sisteme va fi posibila doar dupa gasirea unui cadru legal pentru functionarea lor. „Momentan se poarta discutii pe aceasta tema. Noi dorim ca sistemele de monitorizare sa fie utilizate, deoarece soferii sunt mai responsabili cand stiu ca sunt filmati, dar pana cand nu se ia decizia si nu se intocmesc toate prevederile legale, camerele nu vor fi functionale”, a mai precizat inspector Tincuta Dumuta. Si unii soferi isi doresc ca sistemele de supraveghere sa fie amplasate pe stalpii din zonele in care se produc de obicei accidente. „Ar fi foarte bine sa poata fi folosite din nou camerele, pentru ca s-ar circula mai in siguranta. Cei care conduc responsabil nu au de ce sa isi faca griji, ci chiar e mai bine sa stii ca cei care merg cu viteza mare pot fi prinsi la orice ora din zi sau din noapte”, spune un sofer care utilizeaza in mod constant traseul Zalau – Cluj. Pana la solutionarea acestor actiuni, salajenii se pot plimba atat pe strazi, cat si pe soselele din judet fara sa fie supravegheati de vreo camera video.