Pentru cetatenii romani cu deficiente de auz si de vorbire, Serviciul de Telecomunicatii Speciale pune la dispozitie un serviciu de urgenta prin SMS, astfel ca cei care nu aud sau nu pot vorbi pot beneficia de servicii de urgenta. 

rn

Sistemul de urgenta prin SMS 113 permite comunicarea prin mesaje scurte de tip SMS cu persoanele care au deficiente de auz sau vorbire.
Apelarea sistemului de urgenta prin sms se poate realiza doar in retelele de comunicatii mobile Orange, RCS-RDS, Telekom, Vodafone.
in cazul in care o persoana cu deficiente are o urgenta, suna la numarul 112. Operatorul 112 va prelua apelul, insa nu va initia un dialog, ci va inchide conexiunea, fiindca apelantul va fi identificat automat de catre sistem ca fiind o persoana cu dizabilitati de auz si/sau vorbire, in baza unei solicitari facute anterior in acest scop. Apelantul va primi un SMS cu textul: „TRIMTETI SMS LA 113 CU URGENTA SI ADRESA INCIDENTULUI”.
Se raspunde printr-un SMS la numarul 113, descriind scurt urgenta si indicand cu exactitate adresa, inclusiv judetul. Este indicat ca apelantul sa nu foloeasca diacritice, pentru a urgenta transmiterea.
Dupa transmiterea SMS-ului, apelantul este posibil sa primeasca mesaje din partea operatorului 112 cu intrebari suplimentare. Se va raspunde scurt si cat se poate de exact. Operatorul 112 va transmite apoi datele obtinute agentiilor specializate de interventie (Politie, Ambulanta, Pompieri/SMURD) care vor ajuta in urgenta solicitata.
Pentru a beneficia, insa, de acest serviciu e necesara nregistrarea numarului de telefon de pe care se face apelul in baza de date a Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta (SNUAU). inregistrarea in baza de date a numarului de telefon dedicat serviciului de urgenta 113 se poate realiza atat online, cat si prin transmiterea unei cereri tip pe adresa Serviciului de Telecomunicatii Speciale.
Dupa transmiterea cererii, STS verifica daca cererea de inregistrare respecta conditiile de forma si fond, respectiv daca informatiile primite sunt complete si corecte si efectueaza inscrierea in Baza de date SNUAU a solicitantului. Ulterior, STS notifica solicitantul privind finalizarea inregistrarii si disponibilitatea pentru acesta a serviciului SMS 113.