Sloganurile candidaților la președinție miros a “gogoși”
Victor Ponta este… contra
Sunt câteva zile de când suntem bruiați de sloganurile de campanie ale prezidențiabililor. Sunt sloganuri menite să atragă, nu și să convingă. Candidatul cu cele mai multe șanse, conform sondajelor, Victor Ponta, reia un slogan sonor care “a mers” și în campania electorală pentru europarlamentare a PSD – “Mândri câ suntem români”. Îi convine și acum, mai ales că principalul lui contracandidat are nume nemțesc. Este un slogan contra,,, contracandidatului. Ponta ne zâmbește și ne spune că “Gândim la fel” și că va fi un “președinte ce unește” (și nu dezbină ca Băsescu, vrea să sublinieze – n.r.). Una alt slogan contra celor de dreapta care simpatizează cu trupa lui Băsescu. Îl mai vedem pe Victor Ponta, în această campanie electorală, ca fiind un premier foarte darnic, milostiv și familist. Face amnistii fiscale, face rost de medicamente pentru un bolnav, se laudă că a rectificat bugetul pentru a da bani asistenților personali (lucru firesc) și le promite persoanelor cu dizabilități că le va mări indemnizațiile de handicap, profesorilor la dă bani de cărți, lansează programul “Prima mașină”, promite că va achiziționa anul viitor patru elicoptere pentru SMURD, spune că nu este de acord cu exploatarea cu cianuri la Roșia Montana – proiect pe care l-a aprobat deja ca premier, etc. Dar important este că acum este contra. Iar în ce privește sloganul “Gândim la fel”… rămâne de văzut câți gândesc altfel în ziua alegerilor.
Iohannis promite lucrul bine făcut; dar cine îl va face?
Klau Iohannis spune că este omul “lucrului bine făcut”. Un slogan, să zicem. La locul lui pentru un ardelean cu gândire nemțească, doar că este un slogan care-l obligă. Dacă va ajunge președinte va suporta consecințele. Vor fi multe bancuri cu “lucrul bine făcut de Iohannis”. Iohannis transmite românilor că se bazează pe ei, afirmând că “împreună putem reuși”. Șansele lui de a ajunge președinte sunt încă cu semnul întrebării, are toate motivele să pună accentul pe “împreună”. Candidatul dreptei se dă pe sine ca exemplu de bun administrator și edil. Este de înțeles, toată lumea recunoaște că ceea ce a făcut la Sibiu este ok, iar ca primar a fost bun, dar n-am auzit de la el o strategie de politică externă, care să-l califice ca președinte. stop_coloana Mai mult decât atât, Iohannis merge în campanie electorală prin țară cu strategia de guvernare a ACL, mizând că fiecare român este conștient de nevoia unei reforme administrative la nivel local și național. Ei bine, mulți nu sunt, iar de treburile astea nu se va ocupa nicidecum președintele țării.
Udrea se laudă cu o Românie frumoasă construită de alții
Candidatul PMP, Elena Udrea, ne promite “O Românie frumoasă” și se consideră “Bună pentru România”. România este deja o țară frumoasă și bogată. Udrea și-a făcut o hartă a proiectelor de investiții pe care a semnat pe perioada cât a fost ministrul al Dezvoltării Regionale și Turismului. Este vorba despre acele investiții pe care le-a avizat Elena Udrea, cu terenuri de fotbal în pantă, parcuri în păduri, bazine de înot în localități fără apă curentă, săli de sport în localități cu populație majoritară de vârsta a treia și telegondole care nu duc la nici un obiectiv turistic. Dacă este să ne luăm după harta proiectelor cu care se laudă, Elena Udrea își asumă meritele președintelui Consiliului Județean Sălaj, care a gândit și implementat proiecte de reabilitare a drumurilor județene, proiectul de resturare a clădirilor de patrimoniu ca Centrul Militar Județean, Muzeul de Istorie și Artă și Galeriile de Artă “Ioan Sima”, proiecteul primarului Șimleului pentru reabilitarea Șpitalului Orășenesc Șimleu, al primarului Jiboului pentru reabilitarea Ambulatoriului de specialitate a Spitalului Orășenesc Jibou, dar și proiectele primarului Zalăului pentru proiectul privind construcția Centrului de zi pentru vârstnici “Tinerețe fără bătrânețe” și pentru Renovarea Școlii Gimnaziale “Gheorghe Lazăr”. Sunt proiecte la care a participat doar cu semnătura.
