Primul ministru a anunţat că lucrările la autostrada Transilvania vor incepe anul viitor, aspectul prioritar fiind degrevarea Zalăului de traficul greu.
Premierul Emil Boc a anunţat sambătă că lucrările prevăzute la Autostrada Transilvania in judeţul Sălaj vor continua in 2011. „Autostrada Transilvania va merge mai departe, chiar dacă finanţarea va fi numai de la bugetul de stat şi in condiţiile in care banii, cu prioritate, in 2011, se duc pe cofinanţarea proiectelor europene. Asta nu inseamnă că nu vom merge şi cu Bechtel mai departe”, a precizat premierul Boc.
Potrivit premierului, Guvernul caută soluţii financiare pentru continuarea lucrărilor, anul viitor, la Autostrada Transilvania, in condiţiile in care cea mai mare parte a sumelor de la buget vor fi indreptate in 2011 către cofinanţarea proiectelor care au caştigat fonduri europene. „In acest moment, căutăm surse alternative de finanţare a proiectului, astfel incat lucrările să poată fi continuate şi ii asigur pe toţi că vor avea veşti bune cu privire la Bechtel”, a mai declarat Emil Boc. In ceea ce priveşte direcţia in care se vor continua lucrările, premierul a spus că şi aceasta urmează a fi discutată cu reprezentanţii companiei americane care construieşte autostrada, dar există trei posibilităţi şi, cel mai probabil, şantierul va fi atacat in zona Gilău-Mihăieşti, pentru a degreva Clujul şi de traficul greu care se indreaptă şi spre judeţul Sălaj. „Din punct de vedere logistic sau funcţional, tronsonul Gilău-Mihăieşti ar fi extrem de util, pentru a scoate traficul greu şi de pe ruta Zalău, şi probabil pe această zonă vom incepe. Dar şi zona Suplacu de Barcău o avem in vedere, pentru că acolo sunt lucrări in fază avansată, şi măcar inceperea proiectării tronsonului de la Targu Mureş la Campia Turzii”, a spus premierul.
PD-L face şi drege pentru campania din 2012
Promisiunile primului ministru Emil Boc vin după ce o delegaţie, formată din autorităţi locale şi parlamentari din Sălaj, a fost in comuna Marca şi a luat pulsul lucrărilor de la autostradă, acestea fiind momentan abandonate. Mai mult, surse din PD-L Sălaj ne-au spus că autostrada Transilvania, impreună cu al doilea tronson de centură a Zalăului, sunt obiective incluse de pedelişti in proiectul de buget pe anul 2011. Pe langă utilitatea lor in infrastructura judeţului, dacă aceste obiective vor fi finalizate pană la alegerile din 2012 ar reprezenta un important capital politic pentru PD-L, mai ales că din punct de vedere sociologic partidul nu stă foarte bine. In aceeaşi notă, pentru a pregăti campania electorală din 2012, Guvernul pedelist a lansat Programul Naţional de Dezvoltare, un proiect de mare avengură prin care se vrea reabilitarea a 10.000 de kilometri de drum judeţean şi comunal, dezvoltarea infrastructurii satelor şi introducerea de apă şi canalizare in toate comunele ţării. Pentru acest program de dezvoltare reprezentanţii Guvernului au estimat că se vor cheltui in jur de patru miliarde de euro.