Cand iţi laşi maşina la reparat nu ştii nici cat plăteşti nici cand o iei.
După ce mai multe persoane au reclamat perioada mare de timp in care maşina le este reţinută in service, in perioada 1-25 noiembrie, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Sălaj a luat la puricat service-urile de tinichigerie şi vopsitorie auto din judeţ. Din nouă operatori economici verificaţi, cinci s-au ales cu amenzi in valoare totală de 13.000 de lei. Claudiu Silaghi, comisar şef al CJPC Sălaj, a declarat că s-au găsit două servi- ce-uri care funcţionau fără autorizaţie tehnică de funcţionare eliberată de Registrul Auto Roman (RAR).
S-au găsit deficienţe generalizate la toţi operatorii economici referitoare la bonurile de comandă. „La introducerea autoturismului in service, prestatorii de servicii sunt obligaţi să incheie un bon de comandă sau deviz de lucrări in care să fie specificate lucrările care trebuie executate, timpul aproximativ de execuţie, contravaloarea manoperei şi a materialelor folosite şi o rubrică in care să fie trecute eventualele lucrări suplimentare. Comanda trebuie să aibă semnătura clientului şi să-i fie inmanat un astfel de exemplar la inceputul lucrării, şi un altul in momentul primirii maşinii, plus garanţiile pentru piese şi lucrări. Altfel, proprietarii nu au nici un mod de control asupra termenului de efectuare a lucrărilor. In acest sens au fost mai multe reclamaţii din partea consumatorilor, motiv pentru care am hotărat să demarăm acest control”, a explicat şeful CJPC Sălaj.
Comisarii au găsit service-uri auto care nu aveau afişate tarifele la manoperă, care nu aveau completate bonurile de comandă, sau erau completate superficial.
„Mai sunt şi «service-uri» auto in garaje, dar noi nu avem competenţă in a le verifica. Sunt alte instituţii care ar trebui să se sesizeze in acest sens”, a adăugat Silaghi.