Campania electorala salajeana, pe langa treburile serioase care duc la obtinerea celor mai importante functii din administratia locala, ne furnizeaza si motive de a face haz de… sensibilitatile politicienilor salajeni.

Cei care trec prin judetul nostru vor afla de peste tot ca „Salajul conteaza” pentru Dinu Iancu Salajanu, care zambeste popular de peste tot. Afisele cu Dinu Iancu impanzesc tot judetul, luand fata celor de la USL, care nu reusesc sa-i faca concurenta. Si, pentru ca au ramas in urma cel putin la panotaj, Tiberiu Marc nu scapa prilejul de a confisca sloganul lui Dinu Iancu. De pe o brosura editata in 50.000 de exemplare, din care aflam ce promisiuni din 2008 a marcat acest candidat, la final aflam acelasi lucru – Salajul conteaza si pentru seful pesedistilor salajeni. Acum, fie este lipsa de inspiratie din partea staff-ului de campanie, fie s-au gandit sa produca o oarecare confuzie in randurile alegatorilor ca sa nu mai stie cine si ce partid reprezinta. Ca sa fim rai, ne putem gandi ca, de la atata confuzie, daca iese Tiberiu Marc presedinte poate oamenii ii vor cere acestuia sa cante „Cucule de la Salaj”, pentru ca „Salajul conteaza”. Tot din gama sloganurilor cu repetitie il remarcam pe cel al lui Radu Capilnasiu si care ruleaza pe panourile luminoase din oras – „Zalaul, politica mea”. Desigur ca, memoria zalauanilor e scurta, dar parca tot ne aducem aminte ca in 2008, Iuliu Nosa candida la Primaria Zalau avand un slogan asemanator – „Faptele sunt politica mea” si a pierdut. Lipsa de inspiratie functioneaza si in cazul pedelistilor, care i-au pus lui Dinu Iancu Salajanu in brate „Salajul conteaza”, cu toate ca in urma cu un an vroiau sa desfiinteze judetul nostru. Lipsa de inspiratie, repetitie intentionata sau, pur si simplu, gafe de campanie – nu stim, dar ne amuza.
Nici la culori nu sunt foarte inspirati politicienii salajeni. Daca analizam tabara USL, salajenii vor fi clar confuzi din cauza propunerilor facute. Alianta USL pare sa functioneze doar la nivel de municipiu, pentru ca in comunele salajene si in cele trei orase, atat liberalii cat si pesedistii propun liste de consilieri diferite. Sa luam Jiboul, de exemplu, unde PSD-ul face campanie pentru primarul Eugen Balanean si incearca sa-i scoata in evidenta realizarile si atu-urile in fata celorlalti candidati, inclusiv in fata candidatului liberal Ioan Almas. Dupa contrele politice pe fotoliul de primar, oare liberalii si pesedistii isi scot manusile de box si incep sa colinde impreuna strazile din Jibou, indemnand oamenii sa voteze Tiberiu Marc la presedintia Consiliului Judetean si lista comuna de consilieri judeteni?
Si daca tot vorbim de confuzia culorilor, zalauanii au de ales 10 candidati la primarie din care cinci folosesc nuante de verde. Surpriza ne-o ofera pedelistul Ioan Abrudan, care a renuntat la portocaliu pentru o culoare vegetala. Tot cu verde in sigla se prezinta si partidele unguresti – UDMR, PCM si PP-MT. Iar de aceasta confuzie a nuantelor de verde poate beneficia candidatul Partidului Verde, care are si cel mai haios slogan de campanie – „Mere verzi(i) la Primarie?”. Se pare ca merge verdele la primarie, devreme ce e atata inflatie pe acest segment de curcubeu.
O luna de sensibilitate politica
Timp de patru ani, in general, politicienii salajeni ajunsi pe functii de demnitate publica par a fi insensibili la doleantele celor care i-au trimis pe posturi. Insa, o data la patru ani, timp de o luna de zile, politicienii salajeni devin brusc sensibili la tot ce li se spune si tot ce se spune despre ei. Ce e foarte interesant in campaniile electorale e faptul ca, brusc, candidatii sunt oameni din popor, care merg la popor pentru a le arata ca muncesc pentru ei si ca merita sa fie votati. Si, in aceasta perioada, presa devine practic un dusman al politicianului. Fiecare cuvant se interpreteaza, fiecare alaturare de termeni devine sabotaj, ori o poza este cu dedicatie directa. Campania ia mintile politicianului salajean si il face sensibil la orice soapta. Au trecut abia doua saptamani de campanie, timp in care Graiul Salajului a fost etichetat pe rand ba pesedist sau liberal, ba pedelist, ba udemerist si asa mai departe, traversandu-se tot spectrul politic local. Concluzia este una singura – reflectam campania electorala in tot ansamblul sau si o facem atat de bine incat toti ii suspecteaza pe ceilalti ca sunt mai „bine” vazuti de noi.