Noile semafoare din Zalau sunt testate in aceasta perioada pentru a se verifica modul lor de functionare. Potrivit purtatorului de cuvant al Primariei municipiului Zalau, Manuela Ghiurutan, „punerea in functiune a sistemului va fi efectuata pana in data de 15 februarie, in doua etape: o etapa in care echipamentele noi vor functiona independent, conform programelor instalate, in vederea constatarii si rezolvarii eventualelor probleme tehnice si de functionare, si o etapa finala, in care toate echipamentele vor fi integrate in sistem”.

Pana in acest moment au fost testate o parte din semafoarele noi din municipiu. Aceeasi sursa arata ca s-au facut probe la echipamentul din zona ITM, iar acesta a functionat fara probleme in etapa de testare, ca urmare a fost pus in functiune si s-au dezafectat semafoarele vechi. Echipamentul din zona IAIFO a fost testat, insa au existat probleme tehnice, astfel ca urmeaza sa fie solutionate de executant, functionand in continuare semafoarele vechi. Echipamentul care dirijeaza intersectiile din centru, respectiv intersectia strazilor 22 Decembrie 1989, Gheorghe Doja cu Bulevardul Mihai Viteazul si intersectia strazilor Unirii, Corneliu Coposu cu Bulevardul, a fost deasemenea testat, nefiind probleme tehnice; ca urmare a fost pus in functiune ieri. La punerea in functiune a semafoarelor au participat si reprezentanti ai Serviciului Rutier de la Inspectoratul de Politie Salaj. Semafoarele vechi sunt in curs de dezafectare. In luna decembrie a anului trecut a fost testat si pus in functiune echipamentul din intersectia aflata in zona Galeriile Meses.
Testarea si punerea in functiune a tuturor echi-pamentelor va continua si va fi urmata de integrarea acestora in sistem pana cel tarziu in 15 februarie. Pana atunci, atentie la intersectiile semaforizate din municipiu – este perioada de testari si pot aparea disfunctionalitati.

Sunt prea multe, incurca treaba si nu au cronometru
Curiosi sa vedem cum fluidizeaza traficul noile semafoare, am dat si noi o tura de oras. In centru se circula bine, iar noile semafoare erau corelate intre ele. Totul pana in zona Ciuperca, unde semaforul de la Lidl rupe ritmul. De aici si pana la Armatura, functioneaza tot vechile semafoare. Au aparut semafoare noi in zona Tribunalului si in Porolissum, doua dintre cele mai aglomerate si dificile intersectii din oras. Intentia e buna, dar, totusi, ii nemultumeste pe soferi, pentru ca s-au amplasat semafoare si unde nu era cazul. De exemplu, deasupra Parcului, pe strada Andrei Saguna, la intersectia cu strada Gheorghe Lazar, sau la Prefectura, la intersectia strazii Crisan cu strada 9 Mai. „La Tribunal, sa zicem ca trebuia pus un semafor, dar pe Gheorghe Lazar ce ne trebuia. Sunt chiar doua, la 50 de metri unul de altul. Cand au dat drumul la semaforul de la Prefectura, s-a facut o coada pana la Scala. A trebuit sa intervina politia ca sa fluidizeze circulatia”, a spus un taximetrist suparat pe noile semafoare. Soferii se mai plang si ca noile semafoare nu au cronometre si se face trecerea brusca de la culoarea rosie la cea verde. „Mie nu mi se pare ca-s bune astea noi, era mai bine cu alea cu cronometru, stiai cat mai ai pana sa pleci”, a mai spus soferul. Iar faptul ca sunt puse si in alte zone decat pe bulevard, ii face pe soferi sa isi iasa din sarite. „Banii aia ii puteau folosi altundeva. Sunt drumuri inca nepietruite in oras, chiar in centru, pe Balcescu. Si nu numai Balcescu, sunt mai multe drumuri forestiere in Zalau”, se mai plang oamenii.