Încep formalitățile necesare pentru a putea demara lucrările la deja celebrul Tunel Meseș, parte a Autostrăzii Transilvania. Pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu Local din 28 ianaurie și află și proiectul de hotărâre care prevede trecerea din proprietatea publică a Municipiului Zalău în proprietatea publică a statului român a terenului în suprafaţă de 6.528 mp, situat în extravilanul orașului, necesar realizării lucrării de utilitate publică de interes naţional “Secţiunea 3B-Tunel rutier cu profil de autostradă în zona Meseş” din cadrul obiectivului de investiţii “Autostrada Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea”.
Valorificarea mesei lemnoase ce va rezulta după defrişarea suprafeţei de 6.528 mp fond forestier proprietatea publică a municipiului Zalău se va face conform procedurilor legale în vigoare.

Conform datelor de pe site-ul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), tunelul are o lungime de aproape trei kilometri (2,89 km), iar costul estimat este de aproape un miliard de lei (987,83 milioane lei).  Tunelul Meseș va avea două galerii și două benzi de circulatie pe sens. Odată cu finalizarea lui, va fi cel mai lung tunel rutier din România.

În luna august a anului trecut, Guvernul a aprobat proiectul de hotărâre privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Secțiunea 3B – Tunel Rutier cu profil de autostradă în zona Meseș, situat pe teritoriul localității Românași, din județul Sălaj”, din cadrul obiectivului de investiții ,,Autostrada Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea”.  Actul normativ privitor la expropriere prevedea despăgubirea pentru șase imobile, situate pe raza localității Românași, din județul Sălaj, cu o suprafață de 5.859 metri pătrați, cu o valoare de 8.346 lei. Cel mai probabil, valoarea redusă a exproprierilor e dată de faptul că este vorba doar de gurile de intrare și ieșire din tunel.