Plata facturilor cu cardurile de energie emise de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a debutat luni, chiar dacă nu toți cei în drept le-au primit.
Începând cu data de 20 februarie, se pot plăti facturile la gaz și energie electrică prin mandat poștal sau prin intermediul aplicației mobile. Pentru utilizarea aplicației, Poșta Română a achiziționat 7.000 de PDA-uri. Plățile se vor putea face pentru facturile curente și restante, doar pentru locul de consum de la domiciliul beneficiarului.
Directorul Poștei Române, Valentin Ștefan, a explicat așteaptarea sa este ca angajații instituției să folosească PDA urile la capacitate maximă. ”Pentru utilizarea terminalelor mobile nu este necesară o pregătire mai mare decât cunoștințele necesare pentru folosirea unui telefon mobil modern. Majoritatea beneficiarilor acestor carduri sunt pensionari, care știu și zilele în care poștașii vin la ei acasă. În cazul în care o persoană nu știe ziua în care poștașul se află în zona sa, atunci poate suna la call-centerul Poștei Române la numărul 031.9966”, a precizat oficialul Poștei Române.
La acest număr se poate solicita ca un poștaș să vină la adresă pentru a-i încasa beneficiarului cardului de energie factura/facturile.
De marți, 21 februarie, Poșta Română a funcționalizat și link-ul la care se poate face plata on line, direct pe site-ul Poștei Române https://www.posta-romana.ro/sprijin-pentru-romania.html
Pașii de urmat sunt: înregistrarea cererii; îndrumare pas cu pas pentru încărcarea documentelor; primirea pe e-mail a confirmării că solicitarea de plată a fost înregistrată. În cel mult 5 zile, utilizatorul mai primește, tot pe e-mail, o altă confirmare că cererea a fost rezolvată. Dacă vreunul dintre documentele încărcate se dovedește necorespunzător, utilizatorul va primi notificare în acest sens.