Relatia dintre salariati si angajatori este afectata de criza economica, astfel ca tot mai multi angajati isi reclama sefii la Inspectoratul Teritorial de Munca Salaj. Institutia s-a confruntat cu mult mai multe sesizari in primul semestru al acestui an, fata de anul trecut. Teodor Balajel, directorul coordonator al inspectoratului ne-a comunicat faptul ca in sase luni de zile au fost primite 40 de sesizari de la salariatii salajeni, fata de 13 in aceeasi perioada din 2008. Numarul lor s-a triplat din cauza crizei.
Cei mai multi salajeni s-au plans inspectoratului ca nu li s-a incheiat contract individual de munca si muncesc la negru. De asemenea, foarte multe reclamatii sunt pentru neplata drepturilor salariale, insa in sesizarile lor salajenii mai fac referire si la nedepunerea deciziei de incetare a activitatii, neplata orelor suplimentare sau a indemnizatiei de concediu medical. Mai mult, situatia economica dificila i-a impins pe unii patroni sa le desfaca salariatilor contractul individual de munca fara a le aduce la cunostinta acest lucru, ceea ce anul trecut nu s-a intamplat in judet, iar altii nu au restituit angajatilor garantiile retinute in cazul gestionarilor. „Pana acum am raspuns tuturor petentilor si am dispus masuri pentru intrarea in legalitate. Desi termenul legal de solutionare este de 30 de zile calendaristice de la data inregistrarii sesizarii, reclamantii au primit un raspuns dupa o saptamana. Sesizarile le primim in scris, pe mail-ul institutiei (itmsalaj@itmsalaj), telefonic sau in cutia postala special destinata acestui scop care se afla in sediul inspectoratului. Garantam confidentialitatea sesizarilor, salariatii nu trebuie sa aiba retineri”, a declarat Balajel.