Praf in ochi pentru omul de rand. Asta spun patronii de ateliere service ca este de fapt legea prin care Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) pretinde ca a facut ordine pe piata. Soferilor li s-au scos ochii cu posibilitatea de a-si repara masina la orice service auto, numai ca… ii pune in situatia de a fi refuzati de majoritatea service-urilor.
Reprezentantii service-urilor sunt scandalizati de noua lege a politelor RCA. Acestia spun ca atat ei, cat si soferii sunt dezavantajati, in primul rand din cauza faptului ca perioada pentru plata despagubirilor a crescut de la 10 zile la 40 de zile. Cine baga atata amar de bani, sa repare o multime de masini, si sa astepte apoi 40 de zile ca asiguratorul RCA sa vireze banii? Ba nici nu sunt siguri daca-si recupereaza banii din cauza unei chichite cu “preturile de referinta”.
Asociatia Societatilor de Service Auto Independente, Cristian Muntean, spunea ca aceste prevederi vor afecta 270.000 de despagubiti in fiecare an. Legea are impact asupra a sase milioane de proprietari de vehicule si asupra multor piete. El se mira cum a putut fi adoptata de catre Parlament o astfel de lege si considera ca “e ca si cum ai incerca sa stingi un incendiu cu benzina”.
Nici administratorii de auto-service din Salaj nu sunt multumiti de termenul de plata a despagubirii, care a fost majorat de 4 ori.
Managerul de service auto din Zalau, Vasile Ciupe spune ca e o perioada prea lunga pentru plata despagubirilor si asta produce un dezechilibru in firma, prin imposibilitatea achizitionarii rapide a pieselor de schimb.
Cornel Ciocian, tot administrator de sevice auto, din Prodanesti, spune ca este nemultumit de cele 40 de zile de asteptare pentru a se face plata de catre companiile de asigurare catre service. Si el crede ca patronii de service vor evita pe cat posibil sa repare masini pe baza politei de asigurare si vor avea prioritate cei cu banii in mana.
O alta problema ridicata de Cristian Muntean se refera la faptul ca plata despagubirilor este stabilita in baza preturilor de referinta. Numai ca in Romania nu exista un sistem de preturi de referinta pentru bunuri si servicii, raportarea la el atunci cand vine vorba despre calculul despagubirilor este absurda, precizeaza Munteanu.
ASF a eaborat legea RCA, intrata in vigoare in urma cu o saptamana, prin care a stabilit tarife de referinta si tarife maximale pe care le pot percepe asiguratorii in functie de varsta soferului si motorizarea masinii. Din pacate, acestea nu sunt obligatorii, ci doar alternative.