Muzica scumpeste papica. Aparent, cei doi termeni nu se prea leaga. Si totusi…Vom manca branza mai scumpa si salam si ciuperci si multe alte alimente care vor fi innobilate cu diezi, cu bemoli, cu octave si solfegii. Si asta datorita Uniunii Compozitorilor si Muzicologilor din Romania. Ce si-au zis mai marii Uniunii? Hai sa triplam sumele pe care le platesc magazinele si restaurantele si hotelurile pentru muzica ambientala, pentru ca acum e momentul potrivit, acum cand se apropie Sarbatorile de iarna. Si un mare magazin fara colindele lui Hrusca, ori Boleroul lui Ravel, ori manelele lui Salam e ca un crang fara mierle. Zis si facut. Niste calcule simple ne arata ca Uniunea Compozitorilor, in acest moment monopol legal, castiga anual dupa muzica din magazine, hoteluri si restaurante peste 1,3 milioane de euro. Daca pana in 2011 un hipermarket cu suprafata medie platea 1270 de lei pe luna, acum plateste 3600 de lei, adica 43.200 de lei pe an. Inmultim 3.600 de lei cu 12 luni si apoi cu cele peste 130 de hipermarketuri care functionau la sfarsitul anului trecut si plateau pentru muzica si vom observa ca in conturile Uniunii Compozitorilor se aduna pe putin 6 milioane de lei. Bineinteles ca odata cu triplarea drepturilor de autor, marile retele comerciale vor scumpi produsele pentru a compensa recenta triplare a sumelor. Asadar, avarismul compozitorilor si muzicologilor afecteaza si buzunarele noastre.
Presedintele Uniunii Compizitorilor si Muzicologilor din Romania spunea ca toti banii incasati pentru muzica ambientala din magazine se duc catre autori. Sa o spuna asta lu@ mutu… Taxele se platesc atat pentru muzica autohtona, cat si pentru cea straina. Deci si Madonna si Shakira si Beyonce primesc drepturi de autor de la Uniunea Compozitorilor din Romania. Hai sa o credem si pe asta cu toate ca e cusuta cu ata alba.Ce se intampla insa cu banii ce le revin compozitorilor care s-au dus Dincolo, fara a lasa pe taramul nostru descendenti?! Mare e gradina Ta, Doamne si minuscul este Fiscul!