UMB Spedition construieste tronsonul Gilau – Nadaselu
UMB Spedition va realiza 8,7 kilometri de autostrada care continua sectorul Campia Turzii – Gilau prin tronsonul Gilau – Nadaselu. Acest nou sector va servi drept centura ocolitoare a Municipiului Cluj – Napoca si leaga de autostrada drumurile DN1 spre Bihor si DN1F spre Zalau si Satu – Mare.
Lucrarile au fost incluse in proiectul „Autostrada Transilvania” si vor fi executate pe tronsonul Cluj Vest (Gilau) – Nadaselu. Pe acest segment, Compania UMB Spedition va construi 8,7 kilometri pentru aproape 60 de milioane de euro, potrivit anuntului publicat pe Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP). Tronsonul Gilau – Nadaselu vine in continuarea Autostrazii A3 Campia Turzii – Gilau de la intersectia cu DN1, ocoleste Cluj – Napoca prin vest si se opreste in vecinatatea localitatii Nadaselu, intr-o intersectie cu un alt drum national, DN1F spre Zalau.
Gilau – Nadaselu este primul tronson scos la licitatie de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) dupa ce americanii de la Bechtel au abandonat sase tronsoane pe care trebuiau sa le construiasca, de la Brasov la Bors. Compania americana a construit 54 de kilometri de autostrada intre Campia Turzii si Gilau (Cluj – Napoca).
Contractul pentru realizarea tronsonului Gilau – Nadasel a fost semnat saptamana trecuta de CNADNR, pe de o parte, si administratorul UMB Spedition, pe de alta parte. Licitatia a avut loc anul trecut, iar UMB Spedition a oferit cel mai mic pret pentru realizarea tronsonului de autostrada. Din 13 firme inscrise in licitatie, UMB a oferit un pret minim de 59 de milioane de euro pentru cei 8,7 km de autostrsada, de unde rezulta un cost de aproape sapte milioane de euro pe kilometru. Potrivit informatiilor de pe portalul electronic de licitatii publice, contractul intre CNADNR si UMB Spedition a fost semnat pe o perioada de sase ani, din care sase luni pentru proiectare si optsprezece luni pentru executare. Pentru cei 8, 7 ki-lometri de autostrada, constructorul va acorda o garantie de patru ani.
UMB Spedition trebuia sa repare DN1H Zalau – Alesd pana in aprilie 2013
UMB Spedition a castigat in 2011 licitatia lansata de CNADNR pentru atribuirea contractului „Reabilitare DN1H Zalau – Alesd” (lotul 1 si lotul 2). Valoarea contractului a fost de aproximativ107,7 milioane lei fara TVA. Lucrarile trebuiau finalizate pana in 20 aprilie 2013, conform informatiilor de pe site-ul CNADNR. Potrivit aceleiasi surse, progresul fizic al lucrarilor de reabilitare la lotul 1 a fost realizat in proportie de 35 la suta, iar lucrarile de reabilitare la lotul 2 s-au realizat in proportie de 65 la suta.
Compania UMB Spedition in colaborare cu o firma italiana s-au angajat in 2012 sa construiasca 9,5 kilometri din Autostrada Timisoara – Lugoj (Lotul 1). Tronsonul avea termen de finalizare aprilie 2013, dar a fost finalizat inainte de termen. Lucrarea la acest tronson a fost proiectata si predata cu spatii de servicii (parcare si grup sanitar semnalizate prin indicatoare rutiere). Primul segment de autostrada finalizat in Romania inainte de termen a fost inaugurat de CNADNR in octombrie 2012.
Despre tronsonul salajean al autostrazii se vorbeste la viitorul foarte indepartat, cu multi de „daca”
In ce priveste tronsonul salajean al autostrazii, Dan Sova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine, tocmai a raspuns…cat se poate de evaziv unei interpelari adresate de senatorul PSD Gheorghe Pop in 22 martie. Ce reiese clar este ca „la 1 februarie 2013 au inceput negocierile pentru incheierea amiabila a contractului cu Bechtel International, termenul de finalizare a acestor negocieri fiind 30 aprilie 2013” si ca Romania a cheltuit pana acum cu autostrada A3, din care Salajului ii revin zero kilometri, frumoasa suma de 6.276.000.000 de lei. Ce nu se stie este, printre altele, paguba statului roman ca urmare a rezilierii contractului cu Bechtel. Nu se stie nimic des-pre o eventuala reluare a lucrarilor si, evident, „nu se poate estima un termen de finalizare”. Si nu se stie inca nici ce tip de contract va fi luat in considerare pentru reluarea lucrarilor. Dar daca cumva se va hotari in privinta unui contract de concesionare a lucrarilor in cadrul unui parteneriat public-privat, atunci utilizatorii acelei viitoare autostrazi vor plati o taxa stabilita de cel care o va construi, taxa ce „nu va putea depasi un prag impus de Autoritatea Contractanta”. Desigur, orice refe-rire pe care senatorul Pop a facut-o la eventualitatea existentei unei strategii legate de autostrada a fost oco-lita in raspunsul lui Sova.
Degeaba a insistat Pop in interpelarea adresata ministrului cu „importanta economica pe care o are tronsonul Brasov – Bors pentru judetul Salaj”, cu faptul ca investitorii straini din judet, alaturi de alti agenti economici, se confrunta cu marele necaz al lipsei infrastructurii.