Rezultatele obținute de elevii sălăjeni la Simularea Evaluării Naționale sunt sub media pe țară, atât la Matematică cât și la Limba și literatura română.

La Matematică, din 1.880 elevi prezenți, doar 669 au obținut note mai mari sau egale cu 5 (35,59%). La Limba şi literatura română, din 1.879 elevi prezenți, 1.258 au obținut note mai mari sau egale cu 5 (66,95%). La Limba şi literatura maternă, din 403 elevi prezenţi, 346 au obținut note mai mari sau egale cu 5 (85,86%).

Nu s-a înregistrat nicio notă de 10 în Sălaj, la niciuna dintre probele scrise.

La nivel național, 73,98% dintre candidați au luat note peste sau egale cu 5 Limba şi literatura română, 42,37% au primit notă de trecere la Matematică, iar 82,93% au obținut note mai mari sau egale cu 5 la Limba şi literatura maternă.

Note de 10 la Limba și literatura română au luat doar 0,03 la sută dintre cei care au susținut examenul, adică 44 de elevi din toată țara. La Matematică, 91 de elevi au primit nota maximă (0,06 la sută).

Ministerul Educației a centralizat rezultatele probelor scrise de la Simularea Evaluării Naționale pentru elevii claselor a VIII-a și le-a transmis Inspectoratelor Școlare Județene. Inspectoratul Școlar Județean Sălaj a transmis fiecărei unități de învățământ atât cataloagele cu notele finale, cât și borderourile asociate fiecărei lucrări evaluate.

A fost pentru prima dată când Simularea s-a derulat în condiții similare cu acelea de examen digitalizat, iar lucrările nu au mai fost corectate de către profesorii din unitatea de învățământ, fiind scanate și distribuite, aleatoriu, evaluatorilor din toată țara.

Lucrările scrise se află în unitățile de învățământ în care elevii au susținut probele. Profesorii care predau la clasele a VIII-a disciplinele la care s-a susținut Simularea Evaluării Naționale (Limba și literatura română, Matematică, Limba și literatura maternă) au acces la lucrările elevilor și la borderourile de evaluare corespunzătoare, pentru a le putea discuta cu aceștia, în perioada următoare, în scopul identificării nevoilor individuale ale fiecărui elev și în vederea organizării unor activități remediale care să-i sprijine în procesul de pregătire a examenului propriu-zis.