Valoarea bunurilor consumate in gospodarii a crescut cu 17 la suta in prima jumatate a acestui an, ca urmare a majorarii preturilor, dar si a volumului mare de bunuri cumparate, potrivit unui studiu realizat de GfK Romania. Cea mai mare crestere s-a inregistrat la categoria tabletelor de ciocolata – cu 20 la suta mai mult in intervalul ianuarie-iunie 2009, fata de perioada similara din 2008. Avansul s-a datorat cresterii frecventei de cumparare.
Pe segmentul produselor de ingrijire personala si de intretinere a locuintei a fost consemnat cel mai mare avans al consumului ca valoare, de 19 la suta in primul semestru al acestui an, fata de aceeasi perioada din 2008.
In ceea ce priveste consumul de alimente si bauturi, cresterea a fost de 17 procente. Romanii au consumat aproximativ aceeasi cantitate de ulei ca in primele sase luni din 2008, desi preturile pentru acest produs au crescut cu mai mult de 15 la suta. La fiecare vizita in magazine, consumatorul roman a achizitionat mai multa cafea macinata si apa minerala decat obisnuia in urma cu un an, mai arata studiul amintit. Salturile inregistrate la aceste categorii de produse au fost de aproape 9 procente. In schimb, a pierdut teren segmentul sucurilor necarbogazoase, unde cresterea consumului se situeaza sub 5 la suta.
Romanul, mare consumator de ciocolata
Articole
Ziua Culturii Naționale, marcată miercuri și în Sălaj
Instituțiile de cultură din Sălaj organizează, în 15 ianuarie, o serie de evenimente dedicate Zilei Culturii Naționale. Miercuri, între orele 9.00 și 17.00, Muzeul Judeţean de Istorie şi Artă Zalău va organiza, în zona pietonală din fața instituției, o expoziție dedicată celor mai importante 10 descoperiri arheologice din județul Sălaj, din perioada Neoliticului până în Evul Mediu. Totodată, cei mici vor avea ocazia să participe la diverse activități și jocuri tematice, menite să le stârnească creativitatea și…
Mai mult...Ilarie de Poitiers și importanța combaterii non-valorilor
Dragi cititori, societatea de astăzi continuă să ne vândă idei preconcepute despre frumusețe, succes, bine și rău. Se promovează tot mai virulent non-valorile, ambalajul, materialul și aparențele. Presiunea socială a devenit atât de mare, încât ne e frică să mai facem lucrurile care ne plac și să fim autentici. Ne e frică să luăm atitudine împotriva nedreptății pentru că ne-am lăsat copleșiți de ea, și totuși, dacă avem curajul să luăm atitudine, o facem cu ”armele” nepotrivite…
Mai mult...