Romanii de pe internet și romanii de la televizor
E limpede ca lacrima că în România s-a accentuat o divizare socială de care eram mai puțin conștienți înainte de începerea campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale. România e împărțită între televiziune și internet. O categorie de români sunt pe internet, categoria care se identifică cu Iohannis, iar o altă categorie este în fața televizorului, categoria care se identifică cu Ponta. Sigur că nu sunt delimitate granițe stricte, dar vorbim de categorii clar definite. Internetul e plin de Iohannis, articole, mesaje, filmulețe. Aici, mediul este prietenos cu cei care vor să se exprime, cenzura e zero, opiniile sunt lansate liber în marea rețea, democrația e absolută. La televizor, însă, unde Ponta e stăpânul, mesajele sunt controlate. Nu trece zi în care să nu vezi măcar o emisiune în care să nu se prezinte ceva despre campania electorală stop_coloana a prezidențiabilului PSD. Așa că tineretul, care petrece mult timp “pe net”, l-a ales în mare parte pe Iohannis. Cei mai în vârstă și pensionarii, care petrec destul timp în fața televizorului, au pus ștampila pe Ponta. Rezultatele din turul I au dezvăluit izbitor o Românie divizată geografic. Transilvania a fost cu Iohannis, Moldova și sudul cu Ponta. Duminică va fi momentul adevărului. Mai sunt două zile grele de campanie, iar sondajele nu pot face o departajare. Lupta e strânsă. Rămâne de văzut care categorie de români are dreptate după votul de duminică.
